• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

tomtom go live 1005

F

F.d. 52983

Guest
Har kjøpt og betalt fartscamera oppdatering,til min tomtom og live 1005,regnet med at det kun var at sjekke på my drive Connect og laste ned,
men der er ingen oppdatering,har sjekket my drive flere dager,regner med at det er meg som gjør feil,er ikke noen dataguru.
noen som har tipsom hva jeg gjør feil??

Krist.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Sv: tomtom go live 1005

Om du går in i MyDrive Connect med din TomTom ansluten,
så har du uppe i vänstra kanten tre rubriker " Min enhet"," Mitt innehåll", "Mitt konto."
Om du markera "Mitt innehåll" med TomTom ansluten till din dator så ser du vad som är installerat på den tex. vilken kart Version, vilken version av fartkameror osv.
MVH
Bengt.
 
F

F.d. 52983

Guest
Sv: tomtom go live 1005

Takk for svar.
dette har blitt gjort,men speed cameraene viser fortsatt "utløpt ingen abonnement" i my drive Connect.
har dessverre ingen mail adress til TT,får vente og se.......

Krist.:)
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Sv: tomtom go live 1005

Om du på din TomTom går in i inställningar " mina tjänster Live"
Så kan du där se vilka tjänster du tidigare köpt och hur länge de gäller.
Där listas alla tjänsterna tex tomtom trafik, fartkamror, lokal sökning, väder och " Mina tjänster" Om du då klickar på Mina tjänster kommer tjänsterna upp
Om en tjänst har upphört , så står det Välj att förnya...!
Klickar du på det valet då förnyas tjänsten i 14 dagar och du får ett mail från TomTom med betalningsanvisningar.
 
F

F.d. 52983

Guest
Sv: tomtom go live 1005

Hei.
takk for at du innvolverer deg.
har prøvd som du skriver,og fått spørsmål om og fornye,saken er at jeg ville kun ha fotoboksene/feller,om jeg fornyer live tjenesten, må jeg betale en gang til,nå har jeg betalt for fotoboksene men når jeg går inn på my drive Connect står fotoboksene som utløpt,men pengene er trukket fra min konto.
vel jeg får vente og se,finner ingen plass hvor jeg kan maile eller ringe til TT,får vente og se......

MVH >Krist.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Sv: tomtom go live 1005

Telefon: 0776 – 62 00 10 support telefon till Tomtom
Om du går in i my drive connect,
Uppe i högra hörnet har du en flagga och under den ett ?
Klicka på ? Så får du en ny meny där det längst ut till höger står " kontakt"
Klicka på den, sen följer en omständig dialog där du måste fylla i vilken Tomtom du har osv osv. Om du fullföljer den och beskriver ditt ärende så genererar du ett mail till supporten.
Du får ett mail från tomtom med en länk där du sedan kan svara och ställa mer frågor.
Lycka till jobbigt men fungerar. De har tyvärr inte längre någon direkt mail som jag känner till.
Mvh
Bengt
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52983

Guest
Sv: tomtom go live 1005

Hei Bengt!

Grunnet din hjelp har jeg nyss lastet ned fotoboksgreiene, og er jo meeeget fornøyd,sitter her med smil rundt munnen,så mange takk skal du ha!

Svaret fra TT var, at det var et kjent problem med fotoboks tjenesten,så de gjorde det manuelt fra TT brukerstøtte,forstå det den som vil.

Igjen mange takk.

MVH Krist.
 
Toppen