• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snart fullvärdig medlem - Hur gör jag ?

ILoR

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
20915
Medlemskap
2024
Är i Spanien just nu med bil + husvagn sedan september förra året.
Åker hemåt på onsdag nästa vecka. Hemma byter vi till husbil som
hämtas första veckan i maj. Hur gör jag när husbilen skall hämtas.
Försäljaren undrar ju som vanligt vilket bolag jag vill ha. Skall jag ringa
Folksam först så att dom vet att jag "är på gång" eller skall jag vänta tills jag har fått mitt medlemsnummer innan jag ringer till Folksam?
Behöver hjälp med detta. Vill ju ha den "långa" reseförsäkringen.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Snart fullvärdig medlem - Hur gör jag ?

Välkommen. Kontakta Folksam på telefonnr 0771 - 55 70 10 och uppge ditt medlemsnr: 20915 . Men kolla även med övriga bolag. För egen del är Motormännens försäkring mer än 4000kr billigare än Folksam.
 

ILoR

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
20915
Medlemskap
2024
Sv: Snart fullvärdig medlem - Hur gör jag ?

Tack Smålänningen för ditt svar. Det var precis vad jag ville veta. Vår förlängda reseförsäkring under tiden september - april med en flygresa hem under en vecka under december, har kostat oss ca. 10.000 SEK med If. Vi kommer ju att fortsätta åka till Spanien även nästa höst och stanna under vintern, men då med husbil istället.
Lite "mysko" att du blev medlem 2017.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Snart fullvärdig medlem - Hur gör jag ?

Tänk på att det inte är tillåtet att avbryta resan för besök hemma någon vecka. Har man försäkring som gäller 45 dagar går det inte heller att kringå detta genom att resa hem en vecka t ex. Åker man tillbaka till samma plats räknas det som samma resa.
 
Toppen