• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Biltemas El-cyklar

F

F.d. 50069

Guest
Sv: Biltemas El-cyklar

Lägre effekt än vanligt på en Elcykel:oops:
Samt batteriet är bara på 24V.......

Hur det påverkar vet jag inte men jag misstänker att den blir "trött":(

Fast den kostar ju bara lite mer än hälften av våra EcoRide Flex gör så........varför inte?
 
F

F.d. 30354

Guest
Sv: Biltemas El-cyklar

Vi har Biltemas elcykel och jag kan bara säga att den fungerar även för mig..:) 90 kg går även i uppförsbackar....Biltema är ett budget märke så vi får väl se hur länge den håller...:)
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
951
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Biltemas El-cyklar

Vi har precis köpt våra och de ska testas under våren, har kört lite och de är bra! Lycka till! Mvh Birgittha och Mats
 
F

F.d. 29603

Guest
Sv: Biltemas El-cyklar

Det kommer in en ny hopfällbar modell nu i Maj som är ca 5kg lättare, finns med i nya katalogen.
Dock är den också bara på 24V 200W men kanske värt att kolla upp.
Jag mailade Biltema och frågade om den och de påstod att det var ett nytt typ av batteri som skulle vara effektivare än den tidigare modellen. Tar väl det med en nypa salt innan man får reda på fullständig spec.
 

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: Biltemas El-cyklar

Biltemas cykel har i test fått samma betyg som t.ex.ecoride och cresent som är näst intill dubbelt så dyra.Däremot klarar den inte EU standard på bromsarna,det gör i gengäld inte cresent heller.Dessa tester är gjorda på två Tyska lab.SLG och Velotech.
 
F

F.d. 55366

Guest
Sv: Biltemas El-cyklar

Det finns kitt för att bygga om cyklar till elcykel.
 
F

F.d. 27178

Guest
Sv: Biltemas El-cyklar

Hei. Min fru kjøpte Biltema sammenleggbar (27-1401)el sykkel i 2015 og er fornøyd med den. OBS. Ser at samme sykkel er kr.1000,- billigere i Norge, kr.4999,-. Med dagens kurs sv/no blir den vel enda noen kroner billigere. Hilsen Gunni.
 
Toppen