• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

KIPOR IG2600 Elverk

KABEOla

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
19121
Medlemskap
2024
Har någon haft problem med elverket?
Elverket ska ej generera oren sinusvåg.
Elverken i IG-serien, även kallad Sinemaster, har förutom inbyggd microprocessor också försetts med en inverter. Invertern bygger på den senaste tekniken och har till uppgift att "rena" den initiala växelströmmen. Detta genom att först invertera den till likström för att sedan reducera spänningsvågens distortion till lägsta gränsen och slutligen invertera tillbaka den till ren och jämn växelström. Detta gör elverken mycket lämpliga för precisionsinstrument och utrustning som är extra känsliga för spänningsvariationer, exempelvis datorer och tv-apparater

När jag laddade mitt husbilsbatteri via husbilens batteriladdare tar det ej laddning men tror i sig inte att felet beror på elverket.
Det har fungerat tidigare med uppladdning via elverket. En laddare kan ju också gå sönder utan att det beror på elverket.
Batteriet tar laddning via bilens generator och även via solcellen.
Har garanti på bilen och ska in till återförsäljaren i morgon fredag som ska mäta laddaren.
 
Toppen