• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Från plus fem grader i Sverige till minus två i Spanien. En iskall resa.

F

F.d. 55602

Guest
Sv: Från plus fem grader i Sverige till minus två i Spanien. En iskall resa.

Tack för det Tommy (och Eva & Hasse förstås!)
Vår resa blev ju lite rumphuggen, mycket på grund av att vi frös så in i Norden på vägen ner, och alla platser vi tänkt besöka fick klara sig oss förutan.
Nu undrar jag, vilka platser skulle vi ha besökt för att åtminstone till en del få bli delaktiga av den härliga HB-anda som vi läser så mycket om på detta forum.
Vi åkte förbi Benidorm, men vi kände ina vibbar därifrån, inget som drog i oss och ropade Kom Rutnanny, vi bjuder på högklassig samvaro och långbordet är dukat. Vi sov ju över i Bolnuevo, och där hälsade vi på några svenskar, bl.a. ett par i husvagn Från Piteå som övervintrat. Men inget långbord med mat och dryck och jetsetarna i HB som skämde bort oss. Tur att jag badade i alla fall!
Så vi åkte hem, alldeles för tidigt kanske, men så fick vi ju Madrid och Guggenheim i alla fall, fast härligt umgänge med HB-maffian hade nog smällt högre!
Rutnanny
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Från plus fem grader i Sverige till minus två i Spanien. En iskall resa.

Ha, ha, "Barceråna" mycket passade uttryck i sammanhanget! När det gäller Guggenheim i Bilbao, som vi också beskådade i år både på in och utsidan, då kan jag säga att det är själva museet som är grejen! Utställningar skiftar med åren med varierande innehåll/kvalitet, men det är museet man beundras över, oavsett var i världen man är... ...i alla fall när det gäller oss 2. Trevlig läsning R, är dock inte riktigt klar med den ännu...

PS.
Måste tillägga (nu när jag har läst färdigt), att du har en trevlig jargong som smakar "mer"! Det är som att läsa en ung Lundell eller en annan fullvuxen 70-tals hippie som varit med ett tag... Tack i alla fall Rutnanny för mycket trevlig läsning och som sagt "det smakar" MER!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55602

Guest
Sv: Från plus fem grader i Sverige till minus två i Spanien. En iskall resa.

Marianne & Ranko!
Jag tackar och säger Tack detsamma!, sen jag nu börjat läsa er briljanta reseberättelse!
Rutnanny
 
Toppen