• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En fråga om el

F

F.d. 22441

Guest
Hejsan.
Är rätt ny med husbil & här på forumet. Men känns som rätt ställa att ställa frågor...även om dom kanske är dumma =)
Bilden visar ju el "in" så att säga, skulle jag kunna sätta ett grenuttag där ?

Vore perfekt för mig med gaslarmet.

tacksam för svar.
Mvh
Rickard
 

Bilagor

  • 2016-03-28 15.32.05.jpg
    2016-03-28 15.32.05.jpg
    3,8 MB · Visningar: 150
F

F.d. 55256

Guest
Sv: En fråga om el

Rent spontant när jag ser bilden verkar kontakterna vara väldigt amatörmässigt monterade. Verkar som kablarna inte sitter fast i dragavlastningen. Om du inte har kunskap själv borde du anlita elektriker för en kontroll så att inte samma amatör varit framme på fler ställen.
Ove.G
 
F

F.d. 22441

Guest
Sv: En fråga om el

Tack alla, skönt att kunna få råd här.

ska be en elektriker kolla över elen och så ber jag dom koppla in gaslarmet på 12v när dom ändå är här.
Kommer det gå på bodelsbatteriet då ?

tack.

Rickard
 
Senast redigerad av en moderator:

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: En fråga om el

Finns inga dumma frågor, men det finns massor med felaktiga svar här på forumet. Jag ser inget konstigt med denna intagsbox med en tvåpolig säkringsautomat, mer än som någon redan skrivet om en slarvigt monterad stickpropp. Dragavlastningen fixar du själv, kan hända att överfallet är spräckt och då monterar du bara en ny stickpropp. Skulle du behöva fler uttag till något så löser du det med en grenkontakt helt enkelt.
 
Toppen