• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bältros förstörde påskresan

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Ingen påskresa blev det . I onsdags gjorde jag en koleskopiudersökning av tarmarna dagen före tog jag oral lösning för att tömma tarmarna Allt ok med tarmen men på onsdagskvällen började klia o röda prickar slog ut .Gick till vårdcentralen på torsdagen ock frågade om det var alergi efter oral lösningen .
Men dröm om min förvåning där två läkare tittade på det ock sa att jag fått Bältros . Har idag en jäkla massa blåsor på vänster sida av bröstet upp mot halsen ,kliar som fasen verk i axel o skuldra
Denna sjukdom hoppas jag att till o med min värsta fiende inte ska få

Ha en fortsätt bra påsk

Leffe
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: Bältros förstörde påskresan

Det finns medicin mot bältros men måste tas inom 72tim.
Bled du inte upplyst om detta.
Arne.
 

IWah

HBK Medlem (P)
Inlägg
24
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Bältros förstörde påskresan

Har haft bältros två gånger så jag vet vad du upplever just nu.......man kallar det för Helveteseld.....och det ställer jag upp på..... jag hade en fruktansvärd värk, kunde inte ha på några kläder som satt åt.....hoppas att värken ger med sig /Inger
 

idolf

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Munkedal
HBK-Nr
1290
Medlemskap
2024
Sv: Bältros förstörde påskresan

Har mycket smärtor kvar efter femton år går nog aldrig över.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Bältros förstörde påskresan

Risk finns förvisso för att drabbas av långvarig nervsmärta (postherpetisk neuralgi) efter genomgången bältros, men flertalet slipper dock detta. Lite osäkert om i vilken grad detta påverkas av den antivirala behandling som ts fått, men behandlingen hjälper i vilket fall på så vis att det akuta sjukdomsförloppet förkortas.

aake
 
Senast ändrad:
Inlägg
508
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2024
Sv: Bältros förstörde påskresan

Jag har alltid bältrosmedicin för 7 dagars behandling hemma. Har haft denna onda sjukdom flera gånger. Hoppas att värken släpper snart.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Bältros förstörde påskresan

Då jag läser detta ska man sluta klaga på småsår o dyl.
Fick en rodnad i en cirkel på c:a 10 cm på ryggen och den värkte ont och blev ombedd att komma till vårdcentralen omgående för dom misstänkte bältros men det kom inga blåsor och försvann efter en vecka. :)
Hoppas der går över åt dig
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Bältros förstörde påskresan

Man kan även få bältros i örat, det fick jag för ca 5 år sedan. Kan lova att det kändes...
Värre är att bältrosen slog ut hörselnerv och hårcellerna i örat så hörseln på det örat försvann nästan helt.
Tyvärr tillkom också ett stadigt, högt ljud, låter som en blandning av jetmotor och radio som inte hittar någon kanal.
Konstigt nog är också en av följderna överkänslighet mot ljud, gör det jobbigt att vistas i större sällskap, gå på restaurant mm.
Men egentligen är detta en bagatell, i jämförelse med svårare sjukdomar som kan drabba människan.
Jag kan ju resa, spela golf mm mm så det går ingen större nöd på en.
 
Toppen