• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatsen i Kivik hotad, eller?

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatsen i Kivik hotad, eller?

Nu är vi uppe i 333 namnunderskrifter!

Du som inte redan skrivit under och som tycker att det vore bra med fler husbilsplatser i Kivik kan med fördel skriva på vår petition till Simrishamns kommun om just detta. Du hittar namninsamlingen här:

https://www.minkampanj.nu/petitions/fler-ordnade-husbilsplatser-i-kivik
 
F

F.d. 50005

Guest
Sv: Ställplatsen i Kivik hotad, eller?

Men kom igen! Vi skall väl inte stillatigande låta oss bli portade från att besöka Kivik. Flera av P-platserna där är försedda med med bom med 2.04 maxhöjd! Blir det ingen husbilsparkering blir det näst till omöjligt att besöka Kivik i framtiden. Skriv under!
 
F

F.d. 50005

Guest
Sv: Ställplatsen i Kivik hotad, eller?

Hur ser ställningen ut för tillfället?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatsen i Kivik hotad, eller?

Nu är vi upp i 545 namnunderskrifter till stöd för fler husbilsplatser i Kivik. Men ingen har tillkommit på två dagar! Skall vi verkligen inte lyckas komma upp i 1000?

De som vill stoppa husbilar i Kivik har just nu 176 underskrifter efter att ha fått två stycken i går.

För det kan väl inte vara så, att utav kanske 60 000 husbilar i Sverige med säkerligen minst två i varje bil, så är det bara 545 som vill ha möjlighet att kunna parkera i Kivik. Ett sådant nedslående resultat kan ju komma att bli vägledande i andra orter också som då inte vågar satsa på oss med husbil.

Klicka nu på länken Fler_husbilsplatser och skriv på namninsamlingen så att Simrishamns kommun inte får för sig att lägga ner planerna på fler husbilsplatser!
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatsen i Kivik hotad, eller?

Kommer inte vidare om jag klickar på länken.
HaDe Hasse
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Ställplatsen i Kivik hotad, eller?

Länken fungerar bra för mig
 
Toppen