• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Igo uppdatering?

F

F.d. 22252

Guest
Sv: Igo uppdatering?

På igos hemsida står det att alla trialversioner försvinner när tiden gått ut, så har man laddat appen och en massa kartor så raderas allt automatiskt så man får börja från början.
Konstigt sälja en ny app till en gammal karta ?
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: Igo uppdatering?

Det finns en del funktioner som t.ex. live-sökningar som inte funkar i trialversionen. Apple har dock en hyfsat okänd ångerrätt på två veckor. I kvittot man får via mail efter ett köp så finns en länk där man kan reklamera köpet och få pengarna tillbaka oavsett orsak. Jag har utnyttjat den för att tetsa Navigon och kommer att göra det med iGo också.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Igo uppdatering?

Jag har varit väldigt nöjd med gamla igo. Någon som har utvärderat den nya eller är det dax för något annat. Verkar ju som vi alla blev blåsta på livstids uppgraderingar.

Jag har också Sygic betald På Androidplatta men den är mycket sämre.
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Igo uppdatering?

Sygic har ju varit dålig sedan sista versionen, redan med den gamla körde jag fel ett par gånger.
Problemet är att androidtelefonen rootad eftersom den var låst till tre så jag har ingen playbutik så allt som finns måste laddas från annat håll.
Tar nog en stund att hitta nya igo där, men den gamla verkar ju bra- inte säkert den blir bättre man lägger ju in poi som man förmodligen får betalt för. Jag tycker att det mesta som är nytt att ladda ner har sidofunktioner som man inte efterfrågar och slår på internet utan att fråga och söker efter diverse wifi också utan att fråga. Det enda man kan göra är att ha appar som spärrar onödig trafik som man inte vill ha men måste betala för.
Min telefon laddar jag var tredje eller fjärde dag men de flesta laddar varje dag, och man blir förbjuden att stänga av appar som man inte vill ha.
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: Igo uppdatering?

Jag har gamla IGO och upptäckte igår att Sverigekartan var uppdaterad i april -16, och det var möjligt att uppdatera de andra kartorna igår 2016-06-16. Det står ochså att licensen är OK. Vad uppdateringen i verkligheten betyder vet jag däremot inte, dvs är underlaget med nya rondeller etc nytt eller samma som tidigare.
ERIKPER
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Igo uppdatering?

Jag hittar ingen uppdatering för Norden. Däremot har jag uppdaterat de som innehåller Tyskland respektive Frankrike. Fick uppdatera licenserna men nu funkar detta. Tänker inte köpa nya IGO i detta läge.
Birgitta
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Igo uppdatering?

Sygic har ju varit dålig sedan sista versionen, redan med den gamla körde jag fel ett par gånger.
Problemet är att androidtelefonen rootad eftersom den var låst till tre så jag har ingen playbutik så allt som finns måste laddas från annat håll.
.
Du kan laste ned og installere google apps. Med det här du play store og alle de andre som mangler i en Custom port No problem, vi som kjører prerelease gjør dette hele tiden. Trenger bare å installere første gang ved ny hovedregelen, så jeg venter på N pre og google apps for denne før jeg trenger neste runde.
 
Toppen