• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägassistans - Varning för assistansbolagets erbjudande

F

F.d. 21964

Guest
Sv: Vägassistans

Hej,

Jag hoppade på detta när jag fick redan på att man kunde lägga till en förare och då betala totalt 620 kr per år. Villkoren är ju bättre än hos de andra som har både lägre viktbegränsningar, ålder på bilen och som Falk tillexempel har vikttillägg för husbilar över 3500 kg, vissa av dom gäller också bara i Sverige och Assistansbolaget i Europa.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Vägassistans

Varför betala för assistans när det normalt ingår ett bärgnings- och assistansmoment i den vanliga försäkringen? Kolla med ditt försäkringsbolag vad som ingår.

Vill man slippa självrisken kan man anlita en Bosch-verkstad (max 3,5 ton) för sin årliga service eller använda Midlands olja (ingen viktgräns) vid årliga oljebytet så ingår detta utan kostnad plus några andra förmåner.

Se: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/780666
 
F

F.d. 50340

Guest
Sv: Vägassistans

:wideeyed:
Ett alternativ är att bli medlem i M för 375 kr/år, då kan man lösa M väghjälp för 225 kr/år, fri självrisk upp till 2000 kr.

leihag

Jag valde också detta alternativ kombinerat med Lf.
Har aldrig behövt utnyttja det, men litar på båda företagen!:spinny:
 
L

LaMoni

Guest
Sv: Vägassistans

Jag fick i dag från M.
Medlemskap 445 kr
M Väghjälp 225 kr
Bilen totalvikt 4250 kg
 
F

F.d. 20574

Guest
Varning för assistansbolagets erbjudande

Vi vill varna samtliga husbilsägare att teckna försäkring hos assistansbolaget.
De skickar ut erbjudande om försäkring för assistans hjälp med registreringsnr på er husbil och fabrikat tex knaus, adria osv. Men när man behöver deras hjälp så hävdar de att försäkringen som är tecknad endast gäller personbilar(15 plus).

Vi vet av erfarenhet att detta är lurendrejeri!!!!!

Se upp, rena bluffakturor!!
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Varning för assistansbolagets erbjudande

Vi vill varna samtliga husbilsägare att teckna försäkring hos assistansbolaget.
De skickar ut erbjudande om försäkring för assistans hjälp med registreringsnr på er husbil och fabrikat tex knaus, adria osv. Men när man behöver deras hjälp så hävdar de att försäkringen som är tecknad endast gäller personbilar(15 plus).

Vi vet av erfarenhet att detta är lurendrejeri!!!!!

Se upp, rena bluffakturor!!

Ingår ofta redan i din vanliga försäkring eller kan tecknas = betydligt förmånligare..
 
Toppen