• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LiFePO4 lader?

F

F.d. 1470

Guest
Sv: LiFePO4 lader?

Men hva med vinterlagring? Jeg bruker ikke husbilen ca. 5 måneder om vinteren, hvordan skal man oppbevare batteriene i denne perioden? Dette er vel et glemt kapittel, i allefal finner jeg ikke mye info på nett.

Lithium ingen självurladdning och bör kopplas via huvudbrytare så man får bort alla förbrukare. Då behövs ej laddning under 5 månader.
 
F

F.d. 50247

Guest
Sv: LiFePO4 lader?

Hei igjen!
Da har jeg lest alt jeg kunne finne om Redarc, har til og med oversatt til Norsk hele manualen for å få mest mulig forståelse av hva og hvordan denne fungerer. Jeg tviler på om jeg finner en tilsvarende komplett ladeløsning som leveres som en enhet, dette er viktig for meg av flere hensyn.Men hvis noen vet om vil jeg gjerne vite. Det eneste minus er at det så langt ikke er forhandler i Europa, men ikke noe stort poeng, da drifsikkerheten etter det jeg har funnet ut av ikke er noe dårligere enn andre produkter, kanskje tvert imot.
 
F

F.d. 50247

Guest
Sv: LiFePO4 lader?

Hei igjenn!
Ja nu er Redarc Manager 30, 300W solseller og 180 A LiFePO4 batterier montert, en ganske enkel jobb.Er spent på fortsettelsen, men så langt virker det imponerende, får ikke testet skikkelig før om noen uker. Det blei noe dyrere en jeg i utgangspunktet så for meg, men dette er min prioritering da jeg fricamper lenge og ønsker ikke noe bråkete agregat, eller oppstart av bilen. Om det er av interesse kommer jeg med tilbakemelding senere når anlegget er utprøvd over noen dager. Ønsker alle en hyggelig bobilsommer.
 
F

F.d. 50247

Guest
Sv: LiFePO4 lader?

Hei igjenn!
Ja nu har jeg fått testet elannlegget i en hel uke i Finnmark under varierende forhold, sol, regn og nattetempraturer fra +6 til dagtemraturer på ca. + 15. Har brukt den strømmen jeg trengte og litt til, men klarte ikke å komme under 87% med Truma til varmvann og varme på kveldene. Til tider 2 stk PCer, og TV og dekoder, dusj var også i bruk flere ganger. Med dagslys hele døgnet, som det er i nord på denne tiden hadde jeg ikke bruk for mere enn solseller til lading. Hvær morgen var det fulladet nå jeg våknet. Så dette er jo fantastisk, kunne sikkert vært i nord hele sommeren uten å starte motoren,da strøm ikke lengere er mangelvare, tvert imot kunne jeg vell solgt strøm. Vellykket til de grader, og verd pengene. Nu skal jeg sydover i verden med mørke netter og da et litt annet forbruksmønster, men det forestiller jeg meg at blir omentrent samme forbruk, da kveldene og nettene er varmere, så Trumaen ikke blir brukt til annet enn varmvann. Fortsatt god bobilsommer!
 
Toppen