• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

cjh hubilar

F

F.d. 24927

Guest
någon som har handlat husbil av cjh husbilar i varberg ?
jag tycker att milen är låga på en Hymer 584 1995 som
de påstår har gått 10000 mil.
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Sv: cjh hubilar

någon som har handlat husbil av cjh husbilar i varberg ?
jag tycker att milen är låga på en Hymer 584 1995 som
de påstår har gått 10000 mil.

Våran gamla bil har gått i snitt 500mil/år i 26år
så det är väl inte så lågt med 10000mil för en 1995:a.
500mil/5veckors semester och några helger är bra jobbat
om man ser det åt det hållet. :)
Sedan var det ju en annan femma om säljaren har tvivelaktigheter för sig.
Jag har dock inte läst det som står i länken.
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: cjh hubilar

Och med såna uttalande behöver man säga mer.

Vad, när, hur?
 
F

F.d. 18991

Guest
Sv: cjh hubilar

Läs artikeln om Apelgren i fritidsmagasinet Caravan, den säger det mesta om honom. Nu har det också kommit fram att han haft en kumpan på Svensk Bilprovning i Varberg (denne har redan fått sparken), Ingen vet hur många husbilar som rullar i Sverige med förfalskade besiktningsprotokoll. Polisutredning påbörjad.

En köpare utlovades nya svenska reg.skyltar inom någon vecka. Efter två månader uppmanade A. köparen att själv beställa dublettskyltar, eftersom "de måste kommit bort på posten". En senare spekulant upptäckte att just dessa skyltar satt på den bil han provkörde - A. behöll alltså skyltarna för eget brukl

Köp INGENTING av Apelgren, allra minst en husbil!
 
P

Pumbaa

Guest
Sv: cjh hubilar

Skulle just sagt det! Men du hann före Bertil. Jag satt igår och lusläste artikeln i Caravan-tidningen. Den talar för sig själv. Mer behöver nog inte tilläggas! Pass upp!
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
942
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: cjh hubilar

Läs artikeln om Apelgren i fritidsmagasinet Caravan, den säger det mesta om honom. Nu har det också kommit fram att han haft en kumpan på Svensk Bilprovning i Varberg (denne har redan fått sparken), Ingen vet hur många husbilar som rullar i Sverige med förfalskade besiktningsprotokoll. Polisutredning påbörjad.

En köpare utlovades nya svenska reg.skyltar inom någon vecka. Efter två månader uppmanade A. köparen att själv beställa dublettskyltar, eftersom "de måste kommit bort på posten". En senare spekulant upptäckte att just dessa skyltar satt på den bil han provkörde - A. behöll alltså skyltarna för eget brukl

Köp INGENTING av Apelgren, allra minst en husbil!

Hej

Har också läst artikeln om Apelgren och det är väl ingen som jag skulle vilja handla av. Däremot så håller jag inte med Lars Stevander där han säger "jag skulle faktiskt vilja avråda helt från köp av tyskimporterade bilar" Vi är många som handlat tyskimporterat av seriösa handlare utan att blivit lurade.

Det är klart att köper man en 15 år gammal bil med låg mätarställning så måste man nog vara misstänksam.

Förresten, är det inte du Bertil som skrivit artikeln i Caravan. Annars är det din namne. Har du erfarenhet av Apelgren?

/Kenneth
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: cjh hubilar

Var beredd att köpa en bil av honom för ett år sedan men backade ur när det lovades mer o mer om i vilket skick den var. Till slut verkade det som den var ny !!! Hade redan beställt tågbiljett för detta köp men som sagt ....
 
Toppen