• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på firma som lagar SOG?

F

F.d. 22435

Guest
Vår lilla husbil har en SOG monterad och den har fungerat väldigt bra. Tyvärr verkar den ha gått sönder. Låter som en trött fiskebåt, eller som att fläkten inte orkar pumpa. Säkring är kollat. Har någon tips på firma i trakten av Örebro som kan byta/fixa detta? Tacksam för era tips.
 
F

F.d. 22435

Guest
Sv: Tips på firma som lagar SOG?

Tack för ditt svar.
Har redan varit i kontakt med Hymer center och fick till svar att sånt gör vi vanligen inte. Kanske kunde dom fixa men var inte så hjälpsamma. Tyvärr. Egentligen är det nog garanti på vårt problem men eftersom vi har importerat ställer det till det. Så jag söker någon och helst i närheten.
 

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Sv: Tips på firma som lagar SOG?

Har du kanske lång slang mellan kassetten o utblåset?
Det kan i vissa fall bli kondens"vatten" stående kvar i slangen .
Bara att ta loss och tömma ur i så fall.
Lasse W
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Tips på firma som lagar SOG?

Denna firma säljer SOG
Ring och fråga om reservdelar.


Auto Comfort i Vellinge HB
Bangårdsvägen 33
23592 VellingeMobil
-
Telefon
070-7417125
 

Gunilla & Bernt

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Håbo
HBK-Nr
1262
Medlemskap
2021
Sv: Tips på firma som lagar SOG?

Låter som att det är dags att byta fläkten. Inget större jobb. Köpte min på Claes Olsson eller Kjell & company, har jag för mej.
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Tips på firma som lagar SOG?

Tack för ditt svar.
Har redan varit i kontakt med Hymer center och fick till svar att sånt gör vi vanligen inte. Kanske kunde dom fixa men var inte så hjälpsamma. Tyvärr. Egentligen är det nog garanti på vårt problem men eftersom vi har im porterat ställer det till det. Så jag söker någon och helst i närheten.


Ett husbilsföretag som ger dig det svaret är, dessvärre, inte ett seriöst husbilsföretag oavsett om du direktimporterat eller ej !!!

Det är väl klart som korvspad att vilket husbilsföretag som helst - i Sverige eller utomlands - servar en SOG till en husbil. Det är ju ett tillbehör som vilket som helst och som man betalat för i tillbehörslistan !

Bosses och Gerds husbilsresor
 
F

F.d. 22435

Guest
Sv: Tips på firma som lagar SOG?

Håller med inget trevligt bemötande lite märkligt av Hymercenter. Just nu står bilen i dvala får kolla alla era tips inom kort. Ringa runt och boka en tid så jag får det fixat direkt. Tack för era tips!
 
F

F.d. 22435

Guest
Sv: Tips på firma som lagar SOG?

Tackar! Återkommer med bild om de övriga tipsen inte fungerar.
 
F

F.d. 22435

Guest
Sv: Tips på firma som lagar SOG?

Nu är det länge sedan jag ställde min fråga men ett stort tack till dig! Har varit i kontakt med Hymercenter hela kalaset skulle kost dryga tretusen. Jag gick på nytt ut till bilen som nyss är utplockad från vinterförvaring och dubbelkollade allt inklusive ev vätska i slangen. Inte för att vi har lång slang men lite vätska fanns och när den försvann funkar allt prima. Så tack för att du sparade mig både tid och pengar!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Tips på firma som lagar SOG?

Vatn i slangen er et problem for mange høst og vår, det eneste som normalt ryker etter 5 til 8 år er bladet på fläkten. Men fläkt modulen kan bestilles direkte fra fagrikken i Löf for en moderat sum euro, byttes på 5 minutter men en vanlig stjerneskruv meisel.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Tips på firma som lagar SOG?

I min bil gick nyligen mikrobrytaren till fläkten sönder, men en ny sådan fanns att köpa hos närmaste försäljare av husvagnar och husbilar.

aake
 
Toppen