• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Eura/Hymer/LMC/Pilote - vem gör bäst helintegrerade?

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: Eura/Hymer/LMC/Pilote - vem gör bäst helintegrerade?

Har inte haft ute den i sträng kyla ännu (av naturliga skäl), men kan ändå konstatera att den lär bli mycket bättre än vår gamla Bürstner som hade enkel-golv med golvvärme. Med en utomhustemperatur på 5-7 grader räckte det gott och väl att mata pannan med 2kW el. Ingen gasol behövdes.

Hoppas ni kommer bli nöjda med er nya bil. Grattis förresten till nyförvärvet och tack för informationen!

Mvh!
// Niklas
 

hgpuke

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Linköping
HBK-Nr
657
Medlemskap
2024
Sv: Eura/Hymer/LMC/Pilote - vem gör bäst helintegrerade?

Nu har vi fått hem bilen "igen" efter "om-leverans" av Skoklosters och denna gång är vi riktigt nöjda. Alla upptäckta fel är fixade (plus ett som vi ännu inte hade hunnit upptäcka). Skoklosters både hämtade bilen och körde tillbaks den efter åtgärd (2x25 mils resa). Vi fick dessutom en liten bonus. Så jag kan bara stämma in i kören av nöjda kunder till Skoklosters, och i den kör som är nöjda med sin Pilote!

Ett av problemen var att bilen kändes "slö". Det visade sig att bilen hade gått in i "felsäkert läge" eller "limp-home mode". Inte så konstigt då att den verkade slö. Nu är felet släckt och bilen går som man kan förvänta sig av en 150 hk motor.
 

Leif E Karlsson

FD HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
14989
Medlemskap
2022
Sv: Eura/Hymer/LMC/Pilote - vem gör bäst helintegrerade?

Vill göra ett inlägg angående kvalitet på olika märken av husbilar. Har till dags dato haft 4 olika märken. Hämtade en ny Pilote G741 J för ett par veckor sedan och kört ca 100 mil så det är kanske något tidigt att ha synpunkter ännu men så här långt är jag mycket nöjd, tyst och skrammelfri känns gedigen rakt igenom. Förvisso extra utrustad med Al-Ko fjädring fram och bak 180 hk motor Fiat och lite annat smått och gott. Men alltså mycket nöjd.
 
Toppen