• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa solceller från preVent - går det?

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Har idag försökt köpa solceller från preVent men inte lyckats genomföra ordern.

Jag får felmeddelande att "transportsätt" måste anges men jag hittar inget ställe att ange det.

Är det någon som nyligen genomfört ett köp från preVent och kan informera om hur man genomför köpet?
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Köpa solceller från preVent - går det?

På Tradera finns det en kille som säljer solceller. I hans pris ingår frakt och då blir totalpriset samma som om man köper från Tyskland, t.ex. Prevent. Jag har inte köpt något från honom så jag kan inte uttala mig om kvalitet eller kundbemötande
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Köpa solceller från preVent - går det?

På Tradera finns det en kille som säljer solceller. I hans pris ingår frakt och då blir totalpriset samma som om man köper från Tyskland, t.ex. Prevent. Jag har inte köpt något från honom så jag kan inte uttala mig om kvalitet eller kundbemötande

Hej!

Ser ut att vara ett bra alternativ. Prisskillnaden, om jag räknat rätt, är nu inte mer än 600:- till Prevents fördel för solceller på 2x100W. Går nog inte att komma så mycket lägre om man köper i Sverige.

Hälsar Kjell
 
Toppen