• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin 760 LMT-D

Threefoot

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
5835
Medlemskap
2024
Jag står i begrepp att köpa ny GPS. Det lutar åt en Garmin Camper 760 LMT-D. Vad har ni för erfarenheter av denna modell? För- och nackdelar. Jag vill INTE veta något om andra fabrikat, plattor eller andra lösningar.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Garmin 760 LMT-D

Länkar till en tråd som handlar om detta ämne.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t91929/
Hittar du inte vad du söker i denna tråd så använd med fördel sökrutan så finner du ett flertal trådar som handlar om olika GPS:er, bl.a. Garmin Camper.
Lycka till i ditt val
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Garmin 760 LMT-D

Stor skärm, finns mycket pois inlagt i den som standard, livstid uppdatering av kartorna, vår "guru" här i klubben Jocke Sjöberg underhåller ställplatslistan som enkelt laddas in i Gps,n, många personliga inställningar. Rent navigationsmässigt tror jag inte den skiljer sig så mycket från t.ex TomTom.
Jag har en och är supernöjd.
 

STANTON

HBK Medlem
Inlägg
866
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025
Sv: Garmin 760 LMT-D

Vi har en och är väldigt nöjda har lagt in ställplatslistan som fungerar kanon, har även köpt till backkameran.
Det är för litet intern minne så man får köpa till ett minneskort för att få plats med alla kartor.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Garmin 760 LMT-D

Lånar tråden lite.

Har beställt en Dezl 760 lmt och fått reda på att det är en utgående modell ska jag lämna tbx och ta en Dezl 770 istället eller 760 lmt D med tanke på livstids uppdateringar?

Förslag från någon som har bäst vetskap om detta.

Vänligen
Pelle
 
F

F.d. 53192

Guest
Sv: Garmin 760 LMT-D

Hej.
Har en 760 LM och jag antar att det är ungefär detsamma. Enda nackdelen med den som jag har hittat är att den vill vrida sig när man kör men det är ordnat med en klick snabblim på kulan i fästet, sedan satt den still.

Mycket bra funktion är hur långt till nästa toa, tapp osv.

Nöjd med en.
Köpte den hos JR-Larm med alla husbilsklubbens ställplatser och HELA bord Atlas inlagt vid köp + annat också.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.857
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 760 LMT-D

Lånar tråden lite.

Har beställt en Dezl 760 lmt och fått reda på att det är en utgående modell ska jag lämna tbx och ta en Dezl 770 istället eller 760 lmt D med tanke på livstids uppdateringar?

Förslag från någon som har bäst vetskap om detta.

Vänligen
Pelle

Vet inte varför du vill ha just en Dezl :confused:
760Dezl verkar inte finnas hos svenska Garmin längre
770Dezl lmt skulle jag välja med livstids uppdateringar av kartor m.m.

Men 760 Camper är billigare och matad med fördelar för husbil,
går även att växla till bil-läge.

https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/prod135455.html

:cool:
 
Senast ändrad:

peohed

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
19603
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 760 LMT-D

Hej!
Jag kör med 2 st! En inställd på kortast väg och en inställd på snabbast väg. Det har hjälpt mig några gånger från att åka över gårdsplaner till gårdar bara för att det är några meter kortare etc.
Det är också skönt att kunna köra efter en GPS och söka efter tex. camping på den andra. Extra minneskort är ett måste om man ska få plats med det man vill. Det har funkat bra under en resa tur och retur Stockholm - Tavira i höstas. Jag har köpt till en backkamera men inte monterat den ännu.
/PeO
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.779
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 760 LMT-D

Garmin 760 LMT-D

T betyder modtagelse af Tafikinfo via livstidsabonnement

D betyder digital modtagelse af trafikinfo. (kan også modtage den gamle type trafikinfo)

Jeg tror ikke at digitale trafikinformationer kan modtages af DEZL modellerne, selv om køber det ekstra kabel med modtageren.

Det er p.t kun Tyskland som leverer digital trafikinfo, men det kommer nok i andre lande også.

Digital trafikinfo er tydeligt meget hurtigere, så ville klart vælge en D-model, da jeg kører en del i Tyskland
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 760 LMT-D

Vi köpte en sådan inför årets Spanienresa och den har funkat mycket bra.
Kartunderlaget verkar lite sämre uppdaterat i södra europa men det har nog troligen inget med garmin att göra. Det bästa är den stora skärmen och bra kringinformation. Sen har vi inte laddat ner något annat än det som fanns i senaste uppdateringen så om det är dåligt med minne har vi inte märkt det ännu.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Garmin 760 LMT-D

Vet inte varför du vill ha just en Dezl :confused:
760Dezl verkar inte finnas hos svenska Garmin längre
770Dezl lmt skulle jag välja med livstids uppdateringar av kartor m.m.

Men 760 Camper är billigare och matad med fördelar för husbil,
går även att växla till bil-läge.

https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/prod135455.html

:cool:

Det var den enda modellen dom hade och hade bonuspengar där. :)
Är det risk att livstid kart-uppdateringar upphör oxå?
 
Senast ändrad:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.857
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 760 LMT-D

Högst osannolikt
LMT= Lifetime Map and Trafficinfo

D= Digital (DAB) trafikinfo. kommer så småningom även i Norden.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.857
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 760 LMT-D

Garmin 760 LMT-D

T betyder modtagelse af Tafikinfo via livstidsabonnement

D betyder digital modtagelse af trafikinfo. (kan også modtage den gamle type trafikinfo)

Jeg tror ikke at digitale trafikinformationer kan modtages af DEZL modellerne, selv om køber det ekstra kabel med modtageren.

Det er p.t kun Tyskland som leverer digital trafikinfo, men det kommer nok i andre lande også.

Digital trafikinfo er tydeligt meget hurtigere, så ville klart vælge en D-model, da jeg kører en del i Tyskland

Jodå, denna modell klarar även DAB trafikinfo.

https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/vagnavigation/lastbil/dezl-770lmt-d/prod162983.html
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.064
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 760 LMT-D

Garmins husbilsGPS visar fel farter för tung husbil ,även för 3500kg i vissa falll tex. motortrafikled.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.857
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 760 LMT-D

Ja det stämmer, ifall de nu inte löst problemet i år (använde min sist i sept-15)
Camper modellen visar som högst 80km/h ifall HB-vikten är ställd >3500kg
Ett irriterande fel, men man kan stänga av varningen.

Vill man ändå absolut veta aktuell fartgräns (vilket ändå inte alltid stämmer)
så kan man använda en enkel app i t.ex. mobilen.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 760 LMT-D

Vad är skillnaden på Garmin camper 760 lmt-D och 660 lmt -D mer än storleken på skärmen?
På min Garmin 660 lmt-D varierar hastighetsvisningen för tung husbil beroende på vilket land jag färdas i.
Den är senast uppdaterad i oktober 15.
Krister.

PS. Vet ej hur den visar hastigheten i Sverige då vi övervintrar SP/Port.
Men i de länder vi har åkt har den visat hastigheten enl. uppgifterna i ACSI katalogerna.
Har kanske någon gång missat på lokal nivå eller vägarbeten.
DS.
 
Senast ändrad:
Toppen