• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dela rutter med varandra i iGo?

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Tänk om man kunde få ut den inspelade rutten från iGo, då kunde vi delat rutter med varandra här i klubben!
Knarrevik, du som är en fena på iPad och iGo, kan inte du fundera ut nåt sätt att fixa det? Måste ju finnas en fil som rutten ligger på, om man kopierar den och klistrar in på rätt plats i en annan padda så kanske det funkar? Värt ett försök eller?
Vi som kör hoj byter rutter med varandra men vi använder ju inte iGo utan lite enklare navigatorer som TomTom eller Garmin ;). Där finns ju redan en färdig lösning i form av Tyre i datorn där man flyttar filerna mellan navigatorn och datorn.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Dela rutter med varandra i iGo?

Hej, jag vet inte om det gäller alla Igo-modeller men enligt den här tråden ser det ut att finnas möjligheter i Igo Primo:
How to save track (igo primo)?


Enligt I-tunes ska det även vara möjligt att dela sin rutt på facebook:

HIGHLIGHTS
- Fast, short, easy-to-follow, and green routes
- Automatic route recalculation
- Multipoint-route support
- Get social! Share your routes on Facebook!
- Navigate to GPS-coordinates, pictures
- Local/POI search: find businesses or anything else you need around your position
- Country specific lane guidance & signposts (where applicable)
- 3D junctions (where applicable)
- Smart keyboard&history
- TTS Pro (where applicable)
- Customizable quick menu & vehicle profile
- Try out the Customer Support Centre: read tips&tricks, send a feedback.
https://itunes.apple.com/se/app/europe-igo-primo-app/id321933838?mt=8

mvh jocke

ps, har inga möjligheter att kolla att det verkligen fungerar.
 
Senast redigerad av en moderator:

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Sv: Dela rutter med varandra i iGo?

Jag hittar "Auto Save", "Save Track Log" men inte "Export" :(
Och dela med Facebook ser ut så här
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    1,7 MB · Visningar: 4

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Sv: Dela rutter med varandra i iGo?

Jo om jag hittar en mycket vacker väg och du vill köra samma väg så skickar jag filen till dig och så lägger du in den i din navigator och vips så kan du köra exakt samma väg som jag hittade.
Ett annat exempel, vi är ett gäng som har mc träff varje år i början av augusti och då kör vi en runda på lördagen.
Då börjar vi med att sitta i varsin kammare med AutoRoute och spåna på olika rundor att köra. Sen skickar vi filerna till varandra och ändrar och fixar tills vi har enats om en ungefärlig runda. Den lägger vi GPSen och sen kör vi turen i bil och gör finjusteringar i AR tills vi är nöjda.
När sen vi har träffen har vi grupper om ca 8-10 hojar med en ledare främst som har fått turen i sin GPS. Då har alla samma tur i sina GPSer och alla kör samma runda. Brukar funka rätt bra.
Hade detta funkat i iGo hade man sluppit att ha med min 14 tums laptop och istället haft min mini iPad med.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Sv: Dela rutter med varandra i iGo?

Så här står det i manualen som du tipsade om knarrevik:

If you save your trip logs when you arrive at some of your destinations or let the applikation automatically save the trip logs for you, those logs are all listed here. Tap one of the trips to see the trip statistics, speed and altitude profile. If track log has also been saved, you can display it on the map with the selected colour. Track logs can be exported to GPX files for later use. Det är just den funktionen jag letat efter!

Jag hittar inte den funktionen att exportera GPX filer, plus mycket andra funktioner.
Finns det olika versioner av iGo? Jag har iGo Primo Application 9.10.25.539958.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dela rutter med varandra i iGo?

Jag har också letat efter den funktionen nu när den kom på tal, tidigare har jag nöjt mig med att i efterhand kunna se hur jag kört på olika etapper.

När man senare undrar var vissa bilder togs är funktionen ovärderlig liksom bildernas exifvärden med koordinater m.m.
 
Toppen