• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Medlemsomröstning

Status
Stängd för vidare inlägg.

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Kära husbilsvänner!

Nu har ni möjlighet att enkelt och smärtfritt bli av med en jobbig medlem!
Detta genom att helt enkelt tacka för inlägg 73 tråden om husbil för vintercamping http://www.husbilsklubben.se/forums/t93745-4/#post780249

Det är väl troligt att det mobbningsliknande utfallet grundar sig på mer än mina rapporter om vildmarksturer även om detta tycks vara det direkt utlösande. I den bästa av världar skulle man naturligtvis önska sig mer av sakdiskussion och mindre av personangrepp.

Inga tack ännu för detta påhopp, men det beror väl på att det har varit natt? Klicka raskt några "tack" nu för ovannämnda inlägg så slipper ni läsa mer från mig! Eller räcker det kanske med att jag avstår från rapporter om vildmarksturer? Synpunkter emotses med intresse!

aake
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Medlemsomröstning

Men Åke då, nu får du inte spela någon sur gammal gubbe. Alla som känner dej vet att du inte är det, fram med det vanliga goa smilet och glöm den kommentaren.

För att en tycker så betyder väl inte det att ande inte vill läsa dina berättelser, ja allt det där vet du ju så...
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
906
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: Medlemsomröstning

Bedrövligt att vuxna skall bete sig så.
Bara att ignorera, jag uppskattar dina vildmarksäventyr då jag själv är sugen på en 4X4 husbil.

Alla tipps och råd är välkomna, vad vi får ta med i beräkningen är dock att många gömmer sig bakom skärmen och tangentbordet. De kastar ur sig saker som de aldrig skulle våga om man stod öga mot öga med dem. Vissa kanske lider av mindervärdeskomplex och känner sig misslyckade här i livet, men känner sig stora då de kan trycka ner andra som uppenbarligen lever sitt liv som man vill. Sammt att defekter i sinnet hos en del gör att de mår bra av att trycka ner andra.

Ignorera och skriv gärna mer, då vi behöver mer kvalitativa inlägg som är intressanta att läsa!

//Freddy
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Medlemsomröstning

Men Åke då, nu får du inte spela någon sur gammal gubbe. Alla som känner dej vet att du inte är det, fram med det vanliga goa smilet och glöm den kommentaren.

För att en tycker så betyder väl inte det att ande inte vill läsa dina berättelser, ja allt det där vet du ju så...

Det är lätt hänt att man blir blind för sina egna fel. Om inte gammal och sur så blev jag i alla fall ledsen. Jag får se hur många tack som påhoppet får. Tack för ditt stöd.

aake
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Sv: Medlemsomröstning

Det är lätt hänt att man blir blind för sina egna fel. Om inte gammal och sur så blev jag i alla fall ledsen. Jag får se hur många tack som påhoppet får. Tack för ditt stöd.

aake

Såna påhopp kommer fredagkvällar, nu blir det lugnt åtminstone
fram till i kväll....:rolleyes:
// Janne
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Medlemsomröstning

Ledsen får man bli, men det ska inte ha för stora konsekvenser. Jag hoppas verkligen inte du menar allvar Åke, skulle du lägga av för en kommentar. Börja istället räkna tack på dina reseberättelser. Den tråden du hänvisar till har överhuvudtaget blitt polariserad och spårat ur enligt mitt tycke...

Du vet att jag tycker att ert husbilsanvändande är extremt och därför inte gångbart för vad vinterkörning är för många i södra delarna av Sverige. Men jag läser ändå alltid om era turer med glädje.

Låt inte ett inlägg beröva oss andra era resor!!!

Be Agneta ge dej en stor kram från oss och "katten" sen ger du henne en från oss!!!
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Medlemsomröstning

Nej, Bengt, inte hoppar jag av för en elakhet, men så där på kvällskvisten kunde man ju fundera på om det handlar om självbedrägeri när man tror sina inlägg vara uppskattade. Därför ville jag se i kalla siffror hur många tack som påhoppet på mig skulle få och tänkte mig att fler tack än vad exempelvis mina reseberättelser fått skulle vara ett klart besked om att det vore dags att tacka för sig eller i vilket fall hålla tyst och även betydligt färre tack än så skulle föranleda time-out. Än finns det alltså goda möjligheter att få tyst på mig.

aake
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Medlemsomröstning

Jag är ingen vintercampare eller så värst mycket friluftsmänniska men jag uppskattar din kunnighet och saklighet på de flesta områden.

Jag har råkat ut för betydligt värre påhopp än detta, till och med hot och kan konstatera att en och annan har en usel dag och ger sig på förste bäste för att avreagera sig.
 

HBK Web

HBK Webb
Inlägg
191
Kommun
Stockholm

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.241
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: Medlemsomröstning

aake,
Inlägget du refererar till är inget att bry sig om, detta återspeglar hur det går för någon som kan sin sak och ger uttryck för det.

I dina inlägg så ger du uttryck för åsikter och erfarenheter, i detta fall vintercamping.
Det finns ingen absolut sanning rörande detta ämne, liksom många andra ämnen där tycke och smak råder. Det som är rätt för dig kan vara fel för mig och mina behov, av tex vintercamping.

I mitt fall och några andra personer här på forumet har det uttryckts otrevligheter i olika trådar.
Det vi har gjort för att "förtjäna" detta, är att ställa vår sakkunskap till forumets förfogande.
I dessa fall har det inte funnits utrymme för tyckande eller argumentation därför att vi med sakkunskap från våra yrken återgett välkända fakta.


När du får en kommentar om dina åsikter, bli inte förvånad.
Det du återger är ju just din åsikt (om än värdefull) och kan ifrågasättas.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Medlemsomröstning

Aake, du och jag drar väl inte alltid åt samma håll och vi har haft våra små duster men i det här fallet är vi helt överens. Trots att jag numera inte är särskilt förtjust i vare sig vildmarksäventyr, fiske och kyla så älskar jag dina skriverier om just dessa ting och dina fina bilder, inte att förglömma!

Det blåser alltid lite på toppen och vissa vindar ska man bara ignorera. På grund av det stora intresset för dina inlägg så slinker det emellanåt med en katt bland hermelinerna. Jag gillar inte riktigt det uttrycket för jag gillar katter och det gör du också men du förstår nog vad jag menar.

Jag är allt lite avundsjuk och hade gärna varit lika pigg som du och haft möjlighet till sådana upplevelser som du så initierat beskriver här på forumet!

Fortsätt så, tack!

Jappe
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Medlemsomröstning

.................................
I mitt fall och några andra personer här på forumet har det uttryckts otrevligheter i olika trådar.
Det vi har gjort för att "förtjäna" detta, är att ställa vår sakkunskap till forumets förfogande.
I dessa fall har det inte funnits utrymme för tyckande eller argumentation därför att vi med sakkunskap från våra yrken återgett välkända fakta..................
Känner samma som dig Mikael S. Man blir både förbannad och besviken.
Man undviker att hjälpa för man vill inte sitta en hel kväll för att försvara det man skrivit och som man vet är rätt.
Det här är tråkigt men eftersom jag varit med länge i klubben så anpassar man sig. Kan på samma gång uppfattas som om jag hellre söker hjälp här än ger hjälp och så kan det väl bli. Fast ibland blir det också så att man ger vika och gör ett inlägg för att hjälpa någon när man ser att man har svaret.
HBK är toppen och jag läser nästan allt men har dragit ner på skrivandet.

Precis som Åke här beskriver det han vet så kommer konstiga kommentarer. Visst är det så att Åke använder sin bil i mer extrema förhållanden än många men han beskriver endast i sak vad som fungerar med hans bil och vinterförhållanden. När sedan kommmentarerna blir utanför sak så förstår jag Åkes reaktion.
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Medlemsomröstning

Hej aake!

Värst vad du var snar stucken. Det där sk. "påhoppet" var väl ingenting. Inte från den skalan som jag resonerar ifrån. Du har väl sett hur somliga går på mina inlägg och de får typ 50st tack för sin "goda smak". Även du har tackat ivrigt oavsett ämne eller sak.

I mitt fall är det ju befogat, då jag med flit använder klarspråk och skjuter över bara för att folk skall veta var jag står. Jag gillar raka puckar. Varför jag gör så beror på min avsky mot mobbning, och att då locka fram dessa kryp ur sina hålor är befriande och mycket avslöjande. Som någon skrev här, de har dunkla motiv som de inte ens själva förstår. Skall man ge sig i polemik med dessa är humorn det enda vapnet. Det blir roligt för läsekretsen, men själva begriper de inget. Så jag vet inte om det för med sig något gott. Det handlar nog om låsta och släckta rum.

Det där med ord är allvarliga saker. Att såra någon, visserligen en skitstövel, med vassa ord vars innebörd den förstår först efter en vecka, är ju övervåld. Så det bästa är att låta bli, de skadar sig själva bäst i längden....
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Medlemsomröstning

Jadu aake!

Här har man klivit av som jägare när jag blev utan jakthund, plockade fram mina gamla flugspön och haspelspön som samlat damm i många år, fick en underbar start i Fredriksberg 4:tjärn en regnbåge på 4,1 kg på flugspö.
Kollar och läser allt i HBK om fiske och alla tips som finnes så sluta absolut inte aake när jag precis börjat igen.
Mvh
Pelle
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    198 KB · Visningar: 9

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Medlemsomröstning

Jag fortsätter i mina gamla spår. Vad som nu än har retat upp signaturen Peking så får han inget mätbart medhåll i denna enkla omröstning, inga tack än så länge. Men han skall inte behöva dras med detta längre, nu stänger jag tråden. Tack för allt stöd!

aake
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen