• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Facebook grupper

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Om man tittar under rubriken Husbilsmärken så är det inte många inlägg som hamnar där trots att det är just där man får tips om sitt eget märke och andras. Att man nu startar olika märkesgrupper på Facebook vad skulle det skrivas om där som inte passar sig att skriva om här på forumet? Har försökt att streta emot att ansluta till detta Facebook men det verkar ju som det är där det funkar att skriva om olika husbilsmärken som inte blev någon höjdare här på Husbilsklubbens forum. Vänligen förklara detta för en som inte begrip! Häggen i Umeå
 

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Sv: Facebook grupper

Kan vara att forumsformen är lite mer överskådlig...
Ser inlägg direkt om ditt sk husbilsmärke
Snabbare att svara gilla lägga in bilder m.m

Många känner sig mer hemma med FB som socialt kontaktnät
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Facebook grupper

Jag tror att det är själva lättheten och att man ser direkt så fort något händer som gör Fb grupperna till mer aktiva.
Startade själv en för Concorde husbilsägare för ett år sedan och där finns idag 50 medlemmar och det skrivs allt endel.
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Facebook grupper

Jag tror att det är själva lättheten och att man ser direkt så fort något händer som gör Fb grupperna till mer aktiva.
Startade själv en för Concorde husbilsägare för ett år sedan och där finns idag 50 medlemmar och det skrivs allt endel.

Håller med dig - vi har gått med i en Adria grupp som är mycket trevlig. Antalet ökar hela tiden. :)
 

Gabbe

HBK Medlem
Inlägg
646
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2024
Sv: Facebook grupper

Kan tänka mig att olika typer av forum också intresserar och attraherar olika målgrupper tillika åldersgrupper. Detta forum är i min mening den bästa beträffande HB frågor och övrigt som härhör till HB, men FB är ett i första hand socialt media som tar upp allt, vilket säkert attrarherar många vid sidan av de speciella märkes grupper som dyker upp. I min mening ett ytterst bra komplement.
Vänligen
Gabbe
 
Toppen