• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

prutmån på begagnat?

F

F.d. 30632

Guest
Jag har hittat en husbil från 2014 i superskick i stort sett ny. Vad jag har hittat på nätet så var nypriset ca 699.000kr. Begärt pris begagnad nu 575.000kr, men handlaren kan sträcka sig ner till 560.000kr men inte mindre. Är det ett rimligt pris? Jag har inget inbyte så det är ett rent köp och kontant. Vad är det för prutmån på begagnade husbilar? Snälla svara :yes:
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: prutmån på begagnat?

Eftersom det är rent köp så bör man kunna få ner den 5-10 %
Husbilsfirma som vi besökt för 2 veckor sedan sänkte själv 30.000 kr på bilen när vi pratade, priset på denna var ny 630.000kr.
Men vi åker ner till tyskland istället och köper!
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: prutmån på begagnat?

Utan inbyte så borde det gå en bit till. Om det inte går försök förhandla dig till
tillbehör , förbättringar osv. Solcell ?
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Sv: prutmån på begagnat?

Bjud 500000 om du vill ha bilen, Det värsta som händer är att de tackar nej, då kan du antingen snegla på Tyskland eller höja budet. När du inte har inbyte har du ju en drömsits, men du måste ge bud som inte accepteras för att finna bästa pris. Om budet accepteras direkt har du betalat för mycket. Som att handla på marknad i Thailand. Handlaren accepterar inget bud som han förlorar på.
Tänk på att även de tyska priser man finner på mobile.de är förhandlingsbara till en viss mån.
 
Senast ändrad:

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: prutmån på begagnat?

hej ! nu vet jag inte vad det är för bil du sneglat på men för det priset kan du få en fabriksny 2015 i alla fall ? tänk ett varv till ! lycka till :)
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: prutmån på begagnat?

2012 på hösten köpte vi vår bil Sunlight T69 2012a begagnad körd 450 mil näst intill oanvänd invändigt. Inredning till kyl frys o ugn låg i plast, likaså bädden. Begärt pris 450 000:- på firma. De behövde pengarna snabbt. Jag bjöd 400 000:- och fick den för det.
Så 10 % ska man definitivt pruta.
Lycka till !
 
F

F.d. 55764

Guest
Sv: prutmån på begagnat?

Jag skulle fundera på vilken extrautrustning som jag skulle vilja ha, typ solcell, extra batteri, stolar å bord att sitta under markisen med. Kanske även en eller två service skulle vara bra i framtiden.
Det brukar vara lättare att få med lite grejer istället för att få ner priset.
 
Toppen