• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gas myt ?? Fortsättning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Ville inte skriva en lördag kväll då det kan vara olämpligt. Skulle skriva några svar på morgonen men då var tråden tyvärr stängd. http://www.husbilsklubben.se/forums/t93628-4/#post778842

Inlägg 44. Kallar du det för en dåres envishet när man läser säkerhetsbladet och dess verkan som garanterat är äkta och inget annat.
Det du skriver är ett rent påstående och med envishet påstår att faktalitteratur och säkerhetsbladet för olika sorter narkosgaser är lögn.

En fråga! Hur mycket gas behövs för att söva människor i en husbil på 5-9 m utan att bestående men inträffar.

/Pelle


Med detta inlägg visar du att du inte läst mitt inlägg 41. Ej heller de två trådar jag hänvisar till i det inlägget. För jag skriver ingenting om narkosgaser! Jag skriver inte att man söver heller! Egentligen skriver jag inte det heller då jag endast hänvisar till vad polisen skriver.

Inlägg 48. Eftersom det inte kommit fram ett enda bevis för att någon blivit
gasad och rånad så tror jag inte ett dugg på att det förekommit.
Det måste finnas Bevis som styrker påståenden.
Folk tror, påstår, misstänker, har hört att... o.s.v. vad är det för svammel,
kom med någonting konkret istället.


Konkret skriver du. Det jag hänvisar till är från ett dokument som polisen skrivet. Har du läst det? Dessutom så har jag skrivet tolv inlägg i dom trådarna jag hänvisar till med 44 länkar med information. Där är även olika tidningsartiklar och medlemmars berättelse. Ser nu också att en utsatt medlem som beskrivet vad han varit med om har känt sig tvingad att radera. Och det kan han inte gjort själv, så web vet varför.

Inlägg 51. Den här tråden börjar bli löjlig. Att använda uttryck som "en dåres envishet" som försvar trots att man själv inte har en susning utan bara relaterar till vad "man hört"visar just detta. Folk får tro vad dom vill, ja, till & med tapetsera husbilen med diverse larm om dom mår bättre. Själv förlitar jag mig på sakkunskapen & är trygg i detta. Att tro eller är vara övertygad om att gasning förekommer & ändå fortsätta åka runt & fricampa med husbil kan man kalla dumdristigt.

Bennie


Det brukas kritiseras här om man hört något i andra hand som man refererar till. Nu kritiseras jag för att hört det direkt, konstigt. Det jag har hört är samma beskrivning som går att läsa i olika tidningsartiklar från olika länder samt vad HBK medlemmar beskriver. Konstigt att man så samstämmigt kan förklara på samma sätt med huvudvärk, illamående, muntorrhet, yrsel och olustkänsla på morgonen. Hur mitt sätt att köra med husbil kan hänga ihop med denna tråd har jag svårt att förstå.Jag har inga problem med att snurra runt i Europa och fricampa då vi larmar bilen varje kväll.
 
Senast ändrad:

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Gas myt ?? Fortsättning

Ville inte skriva en lördag kväll då det kan vara olämpligt. Skulle skriva några svar på morgonen men då var tråden tyvärr stängd. ..................

Du kan referera till hur många artiklar som helst om detta med gasmyter, så länge inte ett enda bevis finnes så är det bara påståenden och inget annat, det för mina tankar till någon som inte vill att försäljningen av narkoslarm skall minska drastiskt.

Fram med bevis!!! Kom inte med ett flertal påståenden eller hänvisningar.

/Pelle
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Gas myt ?? Fortsättning

........ Ser nu också att en utsatt medlem som beskrivet vad han varit med om har känt sig tvingad att radera. Och det kan han inte gjort själv, så web vet varför...........

Vissa ger sig aldrig!

När argumenten tryter och man inte får gehör för sina åsikter och tråden har stängts, så startar man en ny tråd och försöker dessutom beskylla oss i Webbadm för att radera i inläggen, i ett försök att verka trovärdig.

Vi i webbadmin har stort tålamod och raderar ingen text i några inlägg om den inte bryter mot stadgar och regler och i sådana fall raderar vi hellre hela inlägget.

Vad vill man vinna med att så envist fasthålla sina åsikter som ingen kunnat bevisa, sälja mer gasvarnare eller vad.....?
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Gas myt ?? Fortsättning

Du kan referera till hur många artiklar som helst om detta med gasmyter, så länge inte ett enda bevis finnes så är det bara påståenden och inget annat, det för mina tankar till någon som inte vill att försäljningen av narkoslarm skall minska drastiskt.

Fram med bevis!!! Kom inte med ett flertal påståenden eller hänvisningar.

/Pelle

Innan vi fortsätter diskussionen så måste jag fråga dig om du läst Rapport nr.164 skriven av polisutbildningen vid Umeå universitet?
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Gas myt ?? Fortsättning

Vissa ger sig aldrig!

När argumenten tryter och man inte får gehör för sina åsikter och tråden har stängts, så startar man en ny tråd och försöker dessutom beskylla oss i Webbadm för att radera i inläggen, i ett försök att verka trovärdig.

Vi i webbadmin har stort tålamod och raderar ingen text i några inlägg om den inte bryter mot stadgar och regler och i sådana fall raderar vi hellre hela inlägget.

Vad vill man vinna med att så envist fasthålla sina åsikter som ingen kunnat bevisa, sälja mer gasvarnare eller vad.....?

Argumenten tryter? Jag har bara samlat på en del information då så många påstår att det är omöjligt. Det ända jag kan säga är att det kan vara möjligt och var och en får göra vad man tycker är lämpligt. T.ex. skydda sig själv genom att stanna låsa in sig och larma in sig i bilen, jag säger inte att man skall ha någon form av sensor i bilen.
I tråden så var där frågor på mina inlägg som jag inte besvarat, och helt plötsligt så var tråden stängd 05:53 nu på morgonen. Jag har varit i kontakt med web före jag startar denna tråd så jag kan svara för mig. Ser inget fel i det och inte den som svarade mig heller.
Tålamod det vet jag att ni har men här http://www.husbilsklubben.se/forums/t37373-3/#post265043 har där skett någon rensning på trådskaparen begäran då man inte själv kan göra det. Och då är det bara trådskaparen och web som vet varför.
Nu tog du i Gunnar jag beskyller inte er för något, kan bra konstatera när jag tittar i gamla inlägg.
Och tills sist så kan du inte hitta någon aktivitet här på forumet eller någon annan stans att jag säljer någon form av detektorer som har med mitt skrivande att göra.
Trots att många är på mig i dessa trådar med detta ämne så försöker hålla en mild ton i mitt skrivande trots att jag är ganska ensam.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Gas myt ?? Fortsättning

.................Tålamod det vet jag att ni har men här http://www.husbilsklubben.se/forums/t37373-3/#post265043 har där skett någon rensning på trådskaparen begäran då man inte själv kan göra det. Och då är det bara trådskaparen och web som vet varför................Och tills sist så kan du inte hitta någon aktivitet här på forumet eller någon annan stans att jag säljer någon form av detektorer som har med mitt skrivande att göra.
..........

Tråden du hänvisar till är från 2009 och på den tiden fanns ingen tidbegränsning för att radera eller ändra i sina inlägg. Den röda texten av HBK-webb är inskriven efter raderingarna som en förklaring!

Personen du hänvisade till kallar sig själv "en 15 årig krimminell" i inlägget om det skulle göra honom mer trovärdig.

Han hade förutom att ha raderat i inlägget även raderat flera av sina andra inlägg så trådarna gick inte att följa och fick inget sammanhang. Bland annat denne Intresserade och några andra "sabotörer" av trådar gjorde att möjligheten att radera inlägg begränsades.

Sen undrar jag om du är helt sanningsenlig med tanke på din näst sista mening.;)
 
F

F.d. 53197

Guest
Sv: Gas myt ?? Fortsättning

Innan vi fortsätter diskussionen så måste jag fråga dig om du läst Rapport nr.164 skriven av polisutbildningen vid Umeå universitet?

Ursäkta om jag hoppar in i tråden, men jag är ganska säker på att dokumentet är en uppsats skriven av två studenter vid polisutbildningen. Vilka kommentarer de fick på sin opposition framgår inte...
/Jessika
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Gas myt ?? Fortsättning

Innan vi fortsätter diskussionen så måste jag fråga dig om du läst Rapport nr.164 skriven av polisutbildningen vid Umeå universitet?

Var är bevisen i denna rapport? Skriven vid polisutbildning och inte någon som helst fakta kan jag finna vid genomläsning, bara påståenden.
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Gas myt ?? Fortsättning

Tråden du hänvisar till är från 2009 och på den tiden fanns ingen tidbegränsning för att radera eller ändra i sina inlägg. Den röda texten av HBK-webb är inskriven efter raderingarna som en förklaring!

Personen du hänvisade till kallar sig själv "en 15 årig krimminell" i inlägget om det skulle göra honom mer trovärdig.

Rätt skall vara rätt Gunnar, ditt citat av finnkolingens inlägg är inte korrekt utan kan tolkas som ett sätt att nedvärdera honom och hans trovärdighet.
han skriver: men en sak vet jag en 15 årig kriminell har mer kunskap hur man söver och vädrar och kan jobba ostört i 15 minuter än ni kommit fram till, men som sagt här finns ingen anledning att tillföra vad jag redan nu vet.
MVH finnkoling
Åke
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Gas myt ?? Fortsättning

Mellan -91 och -95 ca körde jag lastbil på Europa .Då va det mycke snack mellan chafförerna om rån och sövning med gas .Alla var ganska rädda och oroliga för det.
Jag åkte Nordölinjen mellan Malmö -Trave och Trelleborg- Rostok .Alla Chaffisar satt i regel och snackade både med dom man kände och dom man inte kände .
Jag har aldrig träffat någon som drabbats men många kände någon som drabbats hade hört om det osv .
Jag tror inte på det iaf inte nu längre men då gjorde jag .
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Gas myt ?? Fortsättning

Helt otroligt med konspirationsteorier. Där är ett annat ämne som var ännu jobbigare som jag skrivet i och det är när det gäller anslutningskabeln. Trots att jag är ganska ensam där också så fortsätter jag att skriva för att få ut informationen som är inlåst (man måste köpa boken) i standarden. Men jag säljer inga anslutningskablar, det får var och en som läser här köpa precis var man vill och om man vill. Men man skall få veta vad som gäller i alla fall.

Det har skrivets mycket om rubriken i flera trådar tidigare, har ingen aning om varför Sacce började med en ny tråd igen. Fattar inte heller varför ämnet är så känsloladdat. Min åsikt är att man inte kan säga att det är omöjligt, och jag har aldrig skrivet något om att söva.

Angående bevis, många drabbade inklusive medlemmar beskriver händelsen/symtomen på ett liknade sätt. Kan hålla med om att man allt för sällan tar någon gärningsman på bar gärning. Som en jämförelse så kan man titta på 22 000 årliga bostadsinbrott i landet så klaras endast 5 % upp och då skall man tänka på att dessa specifika angrep på husbilar är mycket mycket förre, angreppen finns nästan inte alls om man tar förhållandet till antal övernattningar som sker. Vad är då oddsen för att polisen skall ta någon på bar gärning, jo mycket minimal? En slagning på nätet så hittar man Gaslarmet fungerar! där man kan läsa ”Läkaren sa att det antagligen hade varit koldioxid som hade sprutats in i hytten” och använder man den gasen så är det helt omöjligt med blodprov som många här efterlyser.

Polisen tveksam till sövningsrån - Nyheter från Nordvästredaktionen - P4 Malmöhus | Sveriges Radio ”Om någon sövs med gas är det mycket svårt att bevisa i efterhand i blodprov, oavsett om det handlat om vanliga gaser som kväve och koldioxid, eller narkotiska gaser.”
Inga fler inbrott i husbilar på rastplatser - DN.SE ”Vanligt koldioxid pekas ut som verksamt medel”
"Jag blev sövd av vägpirater" | GT ”Jag hade exakt samma symptom som andra chaufförer utomlands har råkat ut för. Och enligt branschtidningarna har de blivit koldioxidförgiftade”
Polisen har svÃ¥rt att tro att sömngas använts i de bestulna husbilarna ”Vi skrev i juni 2014 om ett äldre par som blev gasade”
Gaslarm stoppar vägpirater - Sydsvenskan ”Det är skönt att polisen nu också erkänner att det förekommer gas”
VägrÃ¥nare sövde familj med gas - Sverige - Göteborgs-Posten ”Rättsmedicinalverket konstaterat att rånarna använde hexangas, säger Per-Arne Nilsson, polisinspektör”
Konstigt att så många drabbade kan beskriva på samma sätt även i andra länder.
https://translate.google.se/transla...es-schlafs,10809312,23549244.html&prev=search
https://translate.google.se/transla...lie-blieb-unverletzt-3000590.html&prev=search
https://translate.google.se/transla...erfaellen-auf-camper-5879065.html&prev=search
https://translate.googleusercontent...r.html&usg=ALkJrhjynC4FoZlfHYWPSY9OLnxiHwOv8A

https://translate.googleusercontent...4.html&usg=ALkJrhgtUa1WKJ0Yy4QKR-0c4aiI-264Eg
https://translate.googleusercontent...l.html&usg=ALkJrhiEogUWgmt3UggNcTSHlXWsIp9H0w
https://translate.google.se/transla...betaeubt-und-ausgeraubt-1.2556952&prev=search
https://translate.google.se/transla...per-vermutlich-betaeubt-1.1093055&prev=search
https://translate.google.se/transla...ed-using-SLEEPING-GAS-France.html&prev=search
https://translate.google.se/transla...-gas-gang-caravanners-warned.html&prev=search
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen