• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobil Life +

enokalma

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
Bengtsfors
HBK-Nr
14984
Medlemskap
2024
Hej alla kunniga!!

Jag har Mobil Life + installerad som app i min Samsung mobil sedan april 2014. Jag har haft stor nytta av den under våra resor i Europa. Nu avser jag att uppdatera den, och under "Settings" står det "Data Update(15 MB)". Klickar på "Start" och den snurrar en stund, men ingen uppdatering sker.
Jag antar att jag skall betala för en ny uppdatering, men jag är inte tillräckligt kunnig att hitta den rätta vägen för att betala. Kanske är det så att jag skall avinstallera min befintliga app i syfte att köpa en ny via deras hemsida genom appens "Play Butik".
Jättetacksam för råd av någon kunnig.

Med hälsningar
Enokalma
 

BenkeUppsala

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6500
Medlemskap
2024
Sv: Mobil Life +

Jag kör IOS, och där debiteras det kontokort jag angivit för mitt Apple-Id i App Store. Borde finnas nåt ställe i din Play butik där du kan ange kontokort.
Står gamla uppdateringsdatum kvar i inställningarna ?
 

enokalma

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
Bengtsfors
HBK-Nr
14984
Medlemskap
2024
Sv: Mobil Life +

Tack för svar. Ja, jag har allt i ordning med kontokort mm men finner ingen väg att bara betala och uppdatera.
Enokalma
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mobil Life +

Data update är gratis under det år som man betalat, när perioden är till ända kostar det 20:- för ett nytt år. Denna datauppdatering brukar jag köra med jämna mellanrum under säsongen då appen används, det brukar framgå när uppdateringen senast gjordes.

Androidappen är En enklare version (inget datum) men fungerar i princip på samma sätt. Data kan alltså bli uppdaterad utan att man ser det.

image.jpeg
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Mobil Life +

Data update är gratis under det år som man betalat, när perioden är till ända kostar det 20:- för ett nytt år. Denna datauppdatering brukar jag köra med jämna mellanrum under säsongen då appen används, det brukar framgå när uppdateringen senast gjordes.
Får man besked när det är dags att betala igen eller finns den informationen någonstans i appen (använder Ipad och iPhone)?
 
Senast redigerad av en moderator:
J

Jarn

Guest
Sv: Mobil Life +

Appen för Android har ingen återkommande betalning. Kanske för att den är något enklare.
 

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
614
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: Mobil Life +

De har problem med uppdate databaser på android , det skrivits om det i en tråd tidigare , jag kan inte hitta den just nu .

Lasse
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: Mobil Life +

Ursäkta trådkapningen men jag ser en engelskspråkig layout. Hur ändrar man språk?
 
Toppen