• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Berlin Mitte stängt!

F

F.d. 55258

Guest
Hej

Jag tror vi är rätt många Berlin-besökare som funnit en trygg ställplats på Chausseestrasse 82 i stadsdelen Mitte. Nära till centrum och nära till tunnelbanan.
Nu fick jag ett mejl från Ramona Seller, som drivit ställplatsen i många år, att hon har stängt. Det ska byggas där, troligen en skola.
Så nu får vi leta efter bra alternativ. Jag har stått ute vid flygplatsen Tegel nån gång, men där var det rätt långt till allmänna kommunikationer. Så jag vill gärna ha tips.

Hälsningar
Anders Witt
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Berlin Mitte stängt!

Då jag jobbade i Berlin bodde jag i Waidmanslust och där finns en ställplatslistan.Waidmanslusterdamm tror jag den heter. Där är det nära till S bahn och bussar.
Anders
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Berlin Mitte stängt!

Tack för upplysningen, Anders!
Allt förändras ju och så även i detta förståeliga fall.
Vi är dock många som har haft glädjen och möjligheten att nyttja denna fantastiska centrumnära service på liten yta.
Sänder ett stort och varmt tack till Ramona Seller via Dig, Anders!
Mona & Kjell
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Berlin Mitte stängt!

Så här ser där ut numera. Man kommer förbi här när man cyklar från den nya ställplatsen på Hochstrasse till centrum.
 

Bilagor

  • IMG_5583.JPG
    IMG_5583.JPG
    3,2 MB · Visningar: 92
  • IMG_5584.JPG
    IMG_5584.JPG
    2,9 MB · Visningar: 92

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Hej vi ska till Berlin i vår när vi var där sist bodde vi på denna ställplats Berlin mitte nummera nedlagd. finns det någon annan central ställplats som är bokningsbar i Berlin åkt med bra kommunikation utan byte in till centrum.
 
Toppen