• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Folksams prishöjning 28%

S

Sören-6830

Guest
Fick precis nya priset för avställningsförsäkringen 916:- jämfört med förra året 797:- = ca + 15%
Ringde och kollade helförsäkringen, den hade de höjt ännu mer, 6421:- tidigare 5009:- = ca + 28%

Bilen är avställd en stor del av året så i kronor blir det ju inte all världens pengar, men tycker det är väl magstarkt att höja drygt 28%.

Har aldrig haft någon skada kan jag ju tillägga.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Folksams prishöjning 28%

Jag fick en förstklassig behandling på ett lyxsjukhus i Spanien för något år sedan för fånigt dyra pengar och Folksam betalade utan allt för mycket knot så för mig spelar en tusing hit eller dit inte någon roll så länge bolaget sköter sig. Heja Folksam!

Jappe
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Folksams prishöjning 28%

För ca: 10år sedan flyttade jag mina fordonsförsäkringar, då 7st. från T-H till Länsf. Bergslagen, jag minns att på bara 2st av fordonen sänkte jag premier med 10000/år, totalt sparade jag 16000kr/år på att byta bolag, blev goa pengar över till soppa.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Folksams prishöjning 28%

För ca: 10år sedan flyttade jag mina fordonsförsäkringar, då 7st. från T-H till Länsf. Bergslagen, jag minns att på bara 2st av fordonen sänkte jag premier med 10000/år, totalt sparade jag 16000kr/år på att byta bolag, blev goa pengar över till soppa.

Man har varit lat och inget gjort på försäkringsmarknaden, dröjer iaf minst 3 år innan vi har nytta av reseförsäkring som täcker 6 mån.
Under tiden får man nog söka själv efter det bästa om inte HBK kan hitta något som blir attraktivt.


/Pelle
 
Toppen