• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad är storleken på alugas gasflaskorna

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Vad är storleken på alugas gasflaskorna

Man får inte glömma monteringen av gasolomkopplaren. Den får ju inte sitta för lågt.[/QUOTE]

Ni som har gasolomkopplare i Plåtis, med tight gasolutrymme, har ni varianten med vertilkal eller horisontell montering?
// Göte J
 

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Sv: Vad är storleken på alugas gasflaskorna

vad exact är "Den får ju inte sitta för lågt."?
Jag håller på att mäta och dona för två 14kg flaskor och måste veta minsta höjden för min gasolbox är 670 mm
 

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Sv: Vad är storleken på alugas gasflaskorna

Bra tack då förstår jag, ser ut som Truma DuoControl CS - Horisontell montering blir bäst då boxen bara är 670 mm
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Vad är storleken på alugas gasflaskorna

hej ja håller med dig ! det är en bekvämlighetsfråga ! vi har två tankflaskor men ingen automatisk omkopplare som kostar dyra pengar som du måste byta med jämna mellanrum ! jag orkar gå ut o skifta till full flaska när den är tom ! den dan jag inte orkar det kan jag lika gärna ta tåget o sätta mig i resturangvagnen ! :D
 
Toppen