• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolautomat

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Gasolautomat

Väldigt smidigt men också väldigt dyrt om man inte kan få flaskan fylld.

P6, stål, 6kg
Byte 279 kr
Byte till P11, 599 kr
Byte till PK5, 729 kr
Byte till PK10, 879 kr
Köp av flaska, 1090 kr

P11, stål, 11kg
Byte 399 kr
Byte till P6, 399 kr
Byte till PK5, 699 kr
Byte till PK10, 799 kr
Köp av flaska, 1199 kr

PC5, komposit, 5kg
Byte 249 kr
Byte till P6, 349 kr
Byte till P11, 829 kr
Byte till PK10, 525 kr
Köp av flaska, 1190 kr

PC10, komposit, 10kg
Byte 349 kr
Byte till P6, 249 kr
Byte till PK5, 249 kr
Byte till P11, 449 kr
Köp av flaska, 1290 kr

Bennie
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Gasolautomat

Nä, de priserna upplever inte jag som väldigt dyrt, möjligheterna till bra öppettider är ju fantastiska och man kan se om rätt flaska finns i automaten via internet. Strålande helt enkelt och betydligt billigare än när jag bytte flaska en gång vid macken här i byn, nu minns jag inte exakt men prisnivån verkar ligga i någorlunda nivå med vad det kostar i min närmaste campingbutik, men jag räknar kanske inte varje tia.

tack för tipset Eva & Hasse.

Deras egen reklam/instruktionsfilm

[YOUTUBE]PYyFP4c0wlU[/YOUTUBE]

mvh jocke
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Gasolautomat

Vad som är dyrt eller inte är ju relativt, men för mej är ju 349: tämligen dyrt jämfört med att fylla för 270:-. Om sedan flaskan inte är tom så bjuder man ju på detta vilket inte sker när man fyller på eftersom där fylls bara det som fattas upp till full flaska. Har man som jag 2 flaskor så blir det ju en del som man kan ha till annat istf att stoppa dom i halsen på gasolautomat.se.

Bennie
 

Cia och Magnus

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20217
Medlemskap
2024
Sv: Gasolautomat

Skulle vara intressant att veta var det finns gasol på lösvikt att köpa.

Här i Uppsala har vi en kille som säljer på lösvikt för 29 kr kilot som vi brukar använda till våra flaskor i båten. Då har vi alltid två fyllda flaskor innan vi drar iväg på semester.

Har ni någon lösviktsförsäljare på era orter?
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Gasolautomat

För mig är det kanon då jag har en automat vid Coop i Varberg Byte nyligen två flaskor för 349 kr st vilket är 150-200 kr billigare än på de andra depåerna jag hittat i min närhet. Visst kan köra ett par mil för o få det billigare men det äter liksom upp förtjänsten o sedan är tillgängligheten dygnet runt värt en hel del också :)
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Sv: Gasolautomat

Skulle vara intressant att veta var det finns gasol på lösvikt att köpa.

Här i Uppsala har vi en kille som säljer på lösvikt för 29 kr kilot som vi brukar använda till våra flaskor i båten. Då har vi alltid två fyllda flaskor innan vi drar iväg på semester.

Har ni någon lösviktsförsäljare på era orter?

Denna visar ett antal som även säljer /kg.
Gasolpriser.se .::Gasolpriser::. "För bästa gasol priset"
// Janne
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Gasolautomat

Nu har jag iofs bara bytt från en stor till liten komposit på gasolautomaterna, men iom att byggmax tar emot flaskor från andra bolag så spelar det kanske inte så stor roll?
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Gasolautomat

Har inte Byggmax liksom Gasolautomaten "egna" stålflaskor, det är de jag är lite orolig för, att de inte går att byta in hos Tex. Aga.

Dom flaskorna jag har fått från byggmax har haft väldigt olika utseende, och dom tar emot alla fabrikat.

Men Aga tar nog bara in sina egna vad jag förstår.
 
Toppen