• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förvaring av pet flaskor 1,5 liter

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Jag har en fundering att i underkanten av överskåpen köpa/tillverka hållare för 1,5 liters pet flaskor. Typ tre rör vinklade 25-30 grader med korken uppåt, så de inte glider ur när man svänger. Skulle vara perfekt att ha över fotändan på sängen. Är inte i vägen där.

Är det uppfunnet? Eller måste jag göra det själv. Har letat på nätet men hittar det inte, men jag har för mig att jag sett det i någon plastreklam som kökstillbehör att sätta under köksskåp??? Men jag kan ha fel.

Tips!
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Förvaring av pet flaskor 1,5 liter

Håller denna måttet? Den är något stor...
Bredd 16
Djup 13
Höjd 45

VARIERA Behållare - - IKEA

/Tommy

Tack! Dom är perfekta om jag inte hittar några färdiga, att bygga eget med.

Kolla på vinflaskhållare som finns som tillbehör i vanliga kylskåp.

Tack! Jag har försökt. Jag vill att de ska vara vinklade ca:30 grader för att undvika att de ramlar ut. Vinflaskor är lite smalare. Om du har någon länk???

vad har du det till ?

Vill ha just för pet flaskor. Vatten och annat. Vi har ju en Plåtis och normalt hamnar 2-3 flaskor i trappen. Eller i sängen, soffan, dörrsidorna, m.m.. Skulle vara bra att ha dom under skåpen i fotändan på häger långbädd. Det är ju alldeles vid kylskåpet.

2016-01-08 14.53.43.jpg
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Förvaring av pet flaskor 1,5 liter

Tillbehör till kylskåp. Vi köpte på Elgiganten.
 

Bilagor

  • a 2016.jpg
    a 2016.jpg
    13,1 KB · Visningar: 2.989

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Förvaring av pet flaskor 1,5 liter

Tillbehör till kylskåp. Vi köpte på Elgiganten.

Tack för förslaget, men dessa är inget jag kan använda utan ordentliga ändringar. Jag föreställer mig tre rör som sitter ihop bredvid varann som man kan hänga i vinkel under hyllan.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Förvaring av pet flaskor 1,5 liter

Jag svarade på det i inlägget ovanför.:confused:

Jag tror att frågan handlade om vad du skall med pet flaskorna till? Förvisso har även jag köpt tomma sådana för 2:-/st för att fylla med vatten, frysa ner och använda som kylklampar i fisksumpen, men någon hållare har jag inte känt behov av.

aake
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Förvaring av pet flaskor 1,5 liter

Vi tycker det är bra. Frugan har alltid en stor petflaska vatten till natten och jag brukar alltid vilja ha något smaksatt light läsk eller kanske en tonic flaska till ginet.

Skrev tidigare: Vill ha just för pet flaskor. Vatten och annat. Vi har ju en Plåtis och normalt hamnar 2-3 flaskor i trappen. Eller i sängen, soffan, dörrsidorna, m.m..

Compact living handlar om att planera allt så smidigt som möjligt i bilen. Försöka få bort grejer som kan röra på sig. Att ha prylarna där man ska använda dom.

Ser gärna att jag får förslag på lösning om någon sett något någonstans...
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Förvaring av pet flaskor 1,5 liter

Du har hängt för mycket på barerna down south! Om du vill ha flaskor omkring dig även på natten när du sover kan du väl be någon snickare i Portugal att göra lagom stora skåp under befintliga skåp för att gömma flaskorna men du kanske tycker att petflaskor är vackra och pryder ett riktigt husbilshem! :D:D:D

Jappe
 

Per&Monica

HBK Medlem
Inlägg
299
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025
Sv: Förvaring av pet flaskor 1,5 liter

Hej,
funderade på om du kunde använda någon form av mjuk påse/säck att skruva fast i skåpet. Flaskan lär ju bli där i alla fall.
Bifogar bilder på några som går att köpa på coolstuff.

Ha det gött på Teneriffa.
 

Bilagor

  • flaskhållare 1.jpg
    flaskhållare 1.jpg
    81,3 KB · Visningar: 16
  • flaskhållare.jpg
    flaskhållare.jpg
    144,1 KB · Visningar: 16

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Förvaring av pet flaskor 1,5 liter

Tackar. Det verkar inte finnas det jag vill ha. Sökt på nätet och frågat här.

Hmm! Jag får fundera ut något själv. Har inte så mycket att göra. så det blir ett lagom projekt. Man kanske ska kapa en PET flaskback (6 flaskor) i hälften på längden. Snygga till utsidan och sätta en distans längst bak för att få lagom vinkel.
 

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Toppen