• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Micro start xp10

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Är det någon som har testat Micro start xp10?
Micro-Start Starthjälp för bil
eller motsvarande.
Hur många gånger kan man ladda mobiltelefonen utan att kunna ladda upp Micro starten?
Vilka olika adaptrar för mobiltelefoner finns det, som tex gamla telefoner typ Hajen?
Prisvärd? Finns billigare via USA, men hur ser den kontakten till 230V ut, är det en amerikansk kontakt?
Sett att Alibaba också säljer en massa olika startjumper. Har de kontakter för vårt el-nät?
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Micro start xp10

Jag har en. Har dock inte räknat laddningar på telefonen då jag anv husbilens 12v. Men jag har startat min gla Corvette V8, o en vanl bil, laddat paddan en gång och här på Algarve hjälpte jag en starta en riktigt stor husbil m tomt batt. Blev bjuden på rest som tack f hjälpen o startade sen deras husbil en gång till eft maten :D Allt på samma uppladdning o jag har inte behövt ladda den än iaf.
Inte för att ovanstående info kanske hjälper dig, men jag är iaf jättenöjd med hjälpstartaren och dess lilla format. Den verkar hålla laddningen länge o man kan ladda den både via 12V o 230V.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Micro start xp10

Ser den har 18 Ah, men de forteller ikke hvilken spenning det er på batteriet!
Men som med andre Kina produkter så får en regne som om det er summen av celler LiIon 3,7V som gjelder. Om telefonen har 2000 mAh batteri så skulle en kunne lade omlag 9 ganger
 
Toppen