• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

VARNING FÖR BLUFFMEJL FRÅN POSTNORD!

D

Deleted member 11118

Guest
Sv: VARNING FÖR BLUFFMEJL FRÅN POSTNORD!

Hustrun fick också ett sådant, dagen innan hade hon fått hem ett paket från Postnord som var riktigt. Men man ser snabbt att det är fejk
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: VARNING FÖR BLUFFMEJL FRÅN POSTNORD!

Man kan undra varför människor som faktiskt väntar en försändelse från PostNord får ett sådant virus-mail från "PostNord". Är det en tillfällighet eller finns det något annat bakom? Dagens brottslingar är väldigt försigkomna & uppfinningsrika & vi lär nog se mer av dessa tilltag framöver. Jag tycker att man inte bara ska radera utan först & främst anmäla till som i detta fall PostNord. Jag anmälde i förra veckan en bedragare till PayPal. http://www.husbilsklubben.se/forums/t92664/

Bennie
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: VARNING FÖR BLUFFMEJL FRÅN POSTNORD!

Man kan undra varför människor som faktiskt väntar en försändelse från PostNord får ett sådant virus-mail från "PostNord". Är det en tillfällighet eller finns det något annat bakom? Bennie
Hej!
I mitt fall väntade jag inte på någon försändelse.
//Conny
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: VARNING FÖR BLUFFMEJL FRÅN POSTNORD!

Hej!
Enligt min operatör så hade en firma som "öppnat" utskriften av FRAKTSEDELN fått hårddisken krypterad och avkrävdes en summa för att få en nyckel att återställa disken.
//Conny
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: VARNING FÖR BLUFFMEJL FRÅN POSTNORD!

Fullt mulig, det er en zip fil som inneholder et java script. Jeg har ikke dekodet skriptet, men mulighetene er der. Og denne type angrep fungerer også på mac om det først sjekker hvilket os som kjøres. De fleste os inneholder verktøy for kryptering av deler av filsystemet.
 
Toppen