• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rastplats stängd

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Rastplatsen Himle som ligger i Varbergs kommun längs E6 är stängd. Det ligger stora betongbalkar framför in och utfart samt en skylt med texten "rastplatsen stängd"

Denna rastplats står även med i vår lista över tömningsplatser så den skall strykas även där.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Rastplats stängd

Tycker synd om de som städar rastplatserna. Träffade i höstas några som försökte hålla Stavsjö rent, de berättade en del om hur det kunde se ut bara någon dag efter städning, otacksamt jobb.

När vi var där stod det bl a en utlandsregistrerad långtradare parkerad där med öppen baklucka. Inne i det tomma lastutrymmet satt ett par chaufförer på stolar vid ett bord och vid sidan om detta, inne i bilen, lagade man mat på ett gasolkök.
Ställde nog inte till men det såg inte helt ofarligt ut.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Rastplats stängd

Ett stort problem är att allt fler rastplatser tenderar att bli "boplatser" bestående av tält, gamla husvagnar, personbilar och skåpbilar som folk bor i. Det har också allt som oftast inträffat att dessa grupper uppträtt hotfullt mot folk som har stannat på dessa rastplatser så många undviker att stanna där idag och då har meningen med rastplatserna förfallit.
 
F

F.d. 50043

Guest
Sv: Rastplats stängd

Rastplatsen Sörmon som ligger i Karlstd kommun längs E18 är stängd. Detta för att E18 byggs om.
 

Bernt-00

FD HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Hallsberg
HBK-Nr
14075
Medlemskap
2022
Sv: Rastplats stängd

E20 vid Sickelsta har det blivet begränsad tid på 2 tim. för att rastplatsen har missbrukas. Den ska bevakas av parkeringsvakter från Kumla så tiden efterföljes. Brukar åka förbi denna plats några gånger när man är till Örebro, det kan stå bilar där under en längre tid så parkeringsvakterna är nog inte där så ofta! /Bernt
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Rastplats stängd

Öppnar nog snart.
Så var det Väster och Söder Kalmar, Svevia behövde göra en storsanering av dessa platser efter "besök"!
"linkan"
solen och vindarnas ö

Har rastplatserna runt kalmar öppnat nu?
De är markerade med stopptecken i tömningskartan för närvarande men det kanske kan återställas nu.

Rastplatserna väster om västerås är öppnade igen efter sanering och jag har återställt dem på kartan.

Himle har fått ett stopptecken på kartan och öppnar den igen så får ni gärna berätta det för mig. :)

mvh jocke
 
Toppen