• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Marknadsundersökning RMF

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.664
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
file:///C:/Users/Eva/Downloads/Marknadsunders%C3%B6kningen%202015%20(2).pdf

Intressant undersökning.
 
Senast ändrad:

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Marknadsundersökning RMF

Du har länkat till en fil på din egen dator, inte på nätet. Därför funkar inte länken...
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Marknadsundersökning RMF

Intressant, i marknadsundersökningen står det att det skall finnas en ställplats vid Oscar II fort Långedrag, Göteborg.
Den finns inte med i vår lista.
Någon som vet något om denna?
 
F

F.d. 55521

Guest
Sv: Marknadsundersökning RMF

Intressant, om jag läste rätt så har vi fler nätter med husbil på camping än utanför. När man läser i vårt forum så får jag en helt annan uppfattning. Vore intressant att få samma undersökning gjord bland våra medlemmar.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Marknadsundersökning RMF

Detta var ett bra förslag, mycket bra. Kanske någon i klubben är bra på att fixa en undersökning. Det kanske går att kopiera RMF's undersökning? Om det är tillåtet att göra så.:)

Bennie
 

Niclas & Pia

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Sv: Marknadsundersökning RMF

Intressant, om jag läste rätt så har vi fler nätter med husbil på camping än utanför. När man läser i vårt forum så får jag en helt annan uppfattning. Vore intressant att få samma undersökning gjord bland våra medlemmar.

Av alla medlemmar på detta forum är det inte många som gör sin röst hörd. Så att dra slutsats av hur mycket camping som nyttjas av HBK:s medlemmar blir nog svårt. Under alla dessa år jag varit med så reflekterar man över att det är samma personer som skriver på detta forum. Dock skall sägas att det är kunniga personer som jag har stort förtroende för vad gäller kunskap i frågor man söker.
 
F

F.d. 55521

Guest
Sv: Marknadsundersökning RMF

De hade fått in ca 1500 svar och det tycker jag är för litet underlag för att kunna göra en rättvis bedömning.
Vilka har blivit tillfrågade? När man gör en sådan här undersökning så är det viktigt att göra ett statistiskt rätt urval på vilka man frågar, om inte så blir det helt fel.
Tex: Om man frågar 1000 Skellefteå bor, vilket som är Sveriges bästa hockeylaget, så får man nog mer än 90% som svarar Skellefteå AIK. Tar man och frågar 1000 slumpvis utvalda personer runt i landet, vilket som är Sveriges bästa hockeylag så får man ett helt annat resultat.
Har frågorna skickats ut till de som är med i dessa organisationer som är med i undersökningen tex campingorganisationerna, så förstår jag att resultatet blivit som det blev. Men har man skickat frågorna till slumpvis utvalda husbilsägare så har nog resultatet blivit ett annat.
Om det finns möjlighet så skulle jag vilja att vi kunde göra en sådan här undersökning bland våra medlemmar, så att vi får en uppfattning om var, hur och när vi använder husbilar. Det kan vara bra att ha vid kontakter med myndigheter tex kommungruppen.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Marknadsundersökning RMF

Enkäten låg ute på nätet och alla kunde svara hur många gånger som helst. Den som ville styra resultatet och hade tid skulle alltså kunna sitta några dagar och lägga in åtskilliga svar enligt sina egna preferenser. Med så få svar som denna enkät har fått så skulle det vara lätt att dubbla det och därmed ge en totalt felaktig bild.

Sedan tycker jag att det var en hel del löjliga frågor som förvånande nog givit alla svar 1 till 5, exempelvis om det skulle gå att köra till platsen. Finns det några som inte tycker att det är viktigt? Hur skulle man annars komma till platsen?
 
Toppen