• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fylla svensk P11 i Torrevieja?

Stefan67

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Falköping
HBK-Nr
19507
Medlemskap
2024
Vet någon var jag kan fylla svensk P11 gasolflaska i Torrevieja? Jag har adapter för fyllning.

--

Efter fem kalla nätter har gasen i flaskan tagit slut. Jag är, för övrigt, jättenöjd med att den räckt så länge med tanke på hur mycket vi har eldat. Värme i husbilen och lagat mat. I och för sig har inte kylskåpet bränt ett gram men detta besvär är förklarat i en annan tråd.
 

Stefan67

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Falköping
HBK-Nr
19507
Medlemskap
2024
Sv: Fylla svensk P11 i Torrevieja?

Det finns en husvagns-husbilsfirma i Lorca som fyller svenska flaskor. Visserligen ca 2 timmar från Torrevieja, men det kan man ju ta som en dagsutflykt.
Rigmor

Tack för ditt tips, Rigmor! Jag hittade firman på nätet och åkte dit idag. Det var inga problem med att fylla P11 där. Inga adaptrar eller övergångar behövdes tas med - firman hade koppling mellan spanskt och P11. Jag betalade 15€ för att fylla flaskan.
 
Senast ändrad:

Nyfiken

FD HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021
Sv: Fylla svensk P11 i Torrevieja?

Jag köpte en Spansk flaska i Sverige och fyllde den här,köpte en adapter och använde den på väg ner till Spanien. Sen bytte jag den bara när den tog slut och hade en svensk flaska i reserv.
Med vänlig hälsning Frank
 
Toppen