• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mystiska telefonsamtal

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Har vid flera tillfällen blivit uppringd av numret 001999910, men så fort vi svarar bryts samtalet av den som ringt oss. Numret är inte möjligt att spåra, i alla fall inte med vanliga kanaler. Finns det någon som vet vilka som ligger bakom detta nummer?

Staffan
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Mystiska telefonsamtal

Kan vara dyrt o svara om det kommer utifrån o man inte vet vem det kommer ifrån.
 
Y

Yjons

Guest
Sv: Mystiska telefonsamtal

Jag har en känsla av att den eller de som ringer har någon form av gruppanrop så många blir uppringda samtidigt. Den första som svarar kontaktas och de övriga får inget svar när de öppnar sina telefoner. Åtminstone känns det så eftersom det inte är ovanligt att det är tyst i luren samtidigt som samtalet kommer från ett konstigt nummer. I vilket fall känns det obehagligt. Efter anslutning till nix-registret har trots allt det mesta försvunnit.
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Mystiska telefonsamtal

Jag har fått ett otal samtal utan kontakt av följande nummer 013 3292196.

Oerhört frustreande
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Mystiska telefonsamtal

Slår man på true caller appen så har 176 personer angett numret som oönskat. Blockeras med en knapptryckning.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Mystiska telefonsamtal

Sedan jag installerade Mobinix har varken försäljare eller udda telefonnummer kommit fram.
Är det försäljare som man önskar ha kontakt med så kan dessa läggas till som godkända.
 
F

F.d. 53018

Guest
Sv: Mystiska telefonsamtal

Hei! Jeg har lest et eller annet sted at når man ringer tilbake til slike "ikke-eksisterende" telefonnumre, så har man en tendens til å havne på en østeuropeisk - les baltisk . betalingstjeneste og at telleverket ruller og går mens vi sitter og roper hallo i røret. Har ikke noe grunnlag for å vurdere om det er sant, men finner at det mest trolig er det. Mvh! alfb
 

Hackef

HBK Medlem
Inlägg
152
Kommun
Linköping
HBK-Nr
10056
Medlemskap
2024
Sv: Mystiska telefonsamtal

Får också telefonsamtal från "Microsoft i Indien". Jag brukar svara killen på engelska och säga ja, ja till det mesta han ber om. Sen efter ett tag säger jag att han är en stor idiot och borde söka ett hederligt jobb. Fungerar fint, han lägger på raskt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mystiska telefonsamtal

Undrar vad som händer om man svarar ja på alla frågor?
Någon som testat?
 
Toppen