• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jordfel Bürstner A-532 2003

L

LEK65

Guest
Jag köpte i våras ovanstående husbil och har nu upptäckt följande:
När motorn är avstängd så tänds det höga positionsljuset på vänster sida när jag tänder på toaletten. Med motorn igång så tänds antingen på toaletten eller över sittgruppen beroende på hur knapparna står till respektive, men då lyster inte positionsljuset. Jag kan med knappen till sittgruppen (motor igång) växla mellan sittgrupp och toalett men någon av dom lyser alltid. Det verkar som bodelen har någon kontakt med bilbatteriet jag trodde det var skilda system. Jag har med motor igång dragit en kabel från minus på bilbatteriet till positionsljuset och då har jag 12 volt där. Är det någon som har en idé var jag ska börja leta?
//Lars-Erik
 

Peck

FD HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
19933
Medlemskap
2022
Sv: Jordfel Bürstner A-532 2003

Har du en styrpanel med ljusreglage och dyligt så kan det sitta fel i detta kretskortet, det hade jag på min Adria så fick de byta panelen.
 
L

LEK65

Guest
Sv: Jordfel Bürstner A-532 2003

Jag har en panel där det sitter en knapp som sätter på och stänger av 12 v i hela bodelen ska kolla om där sitter något kretskort.
 

BENTHEBITTE

FD HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
16527
Medlemskap
2021
Sv: Jordfel Bürstner A-532 2003

Jag köpte i våras ovanstående husbil och har nu upptäckt följande:
När motorn är avstängd så tänds det höga positionsljuset på vänster sida när jag tänder på toaletten. Med motorn igång så tänds antingen på toaletten eller över sittgruppen beroende på hur knapparna står till respektive, men då lyster inte positionsljuset. Jag kan med knappen till sittgruppen (motor igång) växla mellan sittgrupp och toalett men någon av dom lyser alltid. Det verkar som bodelen har någon kontakt med bilbatteriet jag trodde det var skilda system. Jag har med motor igång dragit en kabel från minus på bilbatteriet till positionsljuset och då har jag 12 volt där. Är det någon som har en idé var jag ska börja leta?
//Lars-Erik

Det låter som en typisk Jordfel kolla hur många jord där fin i bilen
 
Toppen