• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golvvärme

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Funderar starkt på att installera golvvärme i husbilen , hur bör konstruktionen i golvet se ut ?? tacksam för tips här :)
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Golvvärme

Golvvärme o Golvvärme en riktig Golvvärme skall läggas i golvet vid tillverkningen, då har man tillgång till Golvvärmen alltid även när man använder gasol värme det är min definition av Golvvärme men det är klart annat går ju det med men det är inte opp timalt.
 
F

F.d. 55521

Guest
Sv: Golvvärme

Det beror på vilken typ av golvvärme du är ute efter, du kan dels ha vattenburen värme som kan kopplas till de radiatorer som du förhoppningsvis har. Eller så kan du ha el. Elvärme finns i olika utföranden, tex de som har en tunn kopparslinga inbakad i plast, liknande de man hade i bakrutan förr i tiden.
Dessa är lätt att lägga ut och sedan lägger man en matta över. Men du måste specificera lite mer vad du har tänkt att använda den till och vad du har för energikällor att tillgå.
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Golvvärme

I det här fallet gäller 220v och frampå höstkanten och tidig vår upplever vi att golvet är kallt och att det skulle höja komforten. Vi har luftburen värme som är bra men den kan inte värma upp golvytan . hittade faktiskt en tråd här som verkade vettig så jag skall undersöka det närmare
 
Senast ändrad:
Toppen