• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dyra reservdelar till Hymer

Åke & Meta

HBK Medlem
Inlägg
137
Kommun
Härryda
HBK-Nr
6783
Medlemskap
2025
Om ett gångjärn går sönder till bagageluckorna på en Hymer så kostar ett nytt sådant 8000 kronor.
Tror ni inte på det, det är faktiskt sant! Orsaken till denna höga kostnad är att det inte finns något löst gångjärn att köpa utan man får köpa hela bagagedörren med gångjärn på!!
Smart eller hur!!
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.864
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Dyra reservdelar till Hymer

Verkar helsjukt :mad:

Det lilla jag har köpt till min (hos hymercnter örebro)
Har det varit bra pris på, tex. hela plastsargen/fästet till handtag/lås på garageluckan, hela 58kr, och jag behövde inte köpa hela handtaget.
Vill minnas att duschblandaren var dyr ca:2000kr, men jag tror att jag kan reparera mikrobrytaren i blandaren som krånglar.

Bad de kolla vad som finns i lager på div. delar (i tyskland)
Kan vara intressant på en 10år gammal bil.

Allt, utom plastglaset till takbelysningen i salongen finns i lager blev svaret :)
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Dyra reservdelar till Hymer

Hej en firma i Kinna som lagar husvagnar hjälpte mig med min hymer 640 när jag behövde delar,baklampor backventil,de kunde skaffa det mesta verkade det.Det kan vara en möjlighet. Hälsningar Yngve
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Sv: Dyra reservdelar till Hymer

Hej Bytte för några år sedan på en kompis Eura-mobil 2003. Skar bort dom gamla slipade rent. Köpte nya lösa rostfria hos Specialbeslag [ special ]
ca 240 kr
Mvh Leffe
 
F

F.d. 29989

Guest
Sv: Dyra reservdelar till Hymer

Verkar helsjukt :mad:

Det lilla jag har köpt till min (hos hymercnter örebro)
Har det varit bra pris på, tex. hela plastsargen/fästet till handtag/lås på garageluckan, hela 58kr, och jag behövde inte köpa hela handtaget.
Vill minnas att duschblandaren var dyr ca:2000kr, men jag tror att jag kan reparera mikrobrytaren i blandaren som krånglar.

Bad de kolla vad som finns i lager på div. delar (i tyskland)
Kan vara intressant på en 10år gammal bil.

Allt, utom plastglaset till takbelysningen i salongen finns i lager blev svaret :)

Hej Peter.
Jag har bytt kablar internt i blandaren i köket / Dethleffs.
Originalkablarna är enkel stubintråd, håller max en säsong då konstruktionen är att kabels böjs vid varje på/av/justering.
Jag bytte till lika tunn men smidig servokabel/modellflyg med många kardeler. Den funkar i minst 2 säsonger. Konstruktion är inte helt perfekt. Det är lätt att få isär blandaren (i alla fall min).
 

Bilagor

  • DSC_0161.JPG
    DSC_0161.JPG
    2,5 MB · Visningar: 30
  • DSC_0162.JPG
    DSC_0162.JPG
    2,5 MB · Visningar: 31

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: Dyra reservdelar till Hymer

Om ett gångjärn går sönder till bagageluckorna på en Hymer så kostar ett nytt sådant 8000 kronor.
Tror ni inte på det, det är faktiskt sant! Orsaken till denna höga kostnad är att det inte finns något löst gångjärn att köpa utan man får köpa hela bagagedörren med gångjärn på!!
Smart eller hur!!
behåll luckan byt bil :D
 
F

F.d. 50987

Guest
Sv: Dyra reservdelar till Hymer

Hej :)
Vilken firma i Kinna var det ?
Kommer du ihåg namnet eller nått , söker gångjärn till våran stall-dörr till bodelen på våran husbil vi nyss köpt .. Hymer camp 644 -98
Är helt nya på husbil så är lite vilse på detta..
Med vänlig hälsning Mikael-lollo
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Dyra reservdelar till Hymer

Hej :)
Vilken firma i Kinna var det ?
Kommer du ihåg namnet eller nått , söker gångjärn till våran stall-dörr till bodelen på våran husbil vi nyss köpt .. Hymer camp 644 -98
Är helt nya på husbil så är lite vilse på detta..
Med vänlig hälsning Mikael-lollo
--------------------------------------------------
Hej Mikael-Lollo och välkommen. Du kan ju kolla först med HYMERCENTER i Örebro.
Kolla i alla fall om de har de gångjärnen som du behöver och deras pris, så kan du jobba vidare därifrån :). (De brukar kunna skaffa fram det mesta.)

På den här sidan har du reservdelar eller växeln till dem.


Om HYMER Center Örebro | Husbilar från Hymer Center i Örebro, Ängelholm, Stockholm och Göteborg

Lycka till. M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Dyra reservdelar till Hymer

Kinna HusvagnsserviceAB lyddev 30 teli 0320 125 80
 
F

F.d. 53090

Guest
Sv: Dyra reservdelar till Hymer

Hej
På tal om dyra Resevdelar ,köpte en propp till diskhon plus en oring som inte ingick. Proppen i plast 302.00 kr oring 76.00 kr.Diskproppen är av hårdplast väger kanske 10 gram
Jag undrade då om han tittat på en komplett sats ,men det hade han inte gjort,den kostade 900.00 kr drygt.
Kollade när jag kom hem på icke orginal då kostade komplett sats 175 kr en propp mellan 25 och 40 kr

Sixten
 
Toppen