• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bränslecell - Efoy

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
272
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Hej,
Funderar på att köpa en Efoy 140 bränslecell efter årsskiftet, har hört mig för hos flera försäljare och har fått ett pris på 36.500:-.
Om det är flera som är ute efter en Efoy skulle vi kanske gå ihop för att få ner priset ytterligare. Kama pris är 41.495:-

Hälsningar
Glädjen
 
E

Ericsson c52

Guest
efoy

Hej ni som har efoy i era bilar vet väl att det är gratis uppdatering av programvaran ,man kan göra det själv genom att beställa uppdateringsdosa från efoy,eller be den man köpt den hos att göra detta.Många nya funktioner på senaste uppdate.
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Bränslecell

Hej igen,
nu har jag fått pris från ett håll, håller även på att kolla pris på Efoy 80.


Vid köp av 4 st Efoy 140 är priset 34.000kr / styck just nu.

Hur många är intresserade i dagsläget?

//Bosse
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Bränslecell - Efoy

Priset är med alla monteringsdelar enligt leverantören.

Har också fått pris på EFOY80 vid köp av 4 styck blir priset 22.800kr per styck.

Ni som är intresserade kan mejla mig på: bo.spiring@gmail.com

Tänkte själv beställa i slutet av januari / början februari.

//Bosse
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50199

Guest
Sv: efoy

Hej tack för att du lade ut det här. Jag hade inte en aning om detta. Har skickat ett mail och beställt en uppdatrering.
Skickade ett mail till tyskland och efter en vecka kom dosan. Satte i den och väntade ca 3min. Sen var det klart. OBS man måste retunera den inom 4 veckor annars kommer en faktura på 50Euro. Mycket bra service ifrån EFOY
 

STANTON

HBK Medlem
Inlägg
864
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025

Cia och Magnus

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20217
Medlemskap
2024
Sv: Bränslecell - Efoy

Tror att jag ska köpa Efoy 140 på Hjertmans, det är ett väldigt bra pris.
Tänker mig att dela den mellan båten och husbilen, i båten behövs den bara i okt-nov. Tror ni att det är enkelt att flytta den mellan två installationer?
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Bränslecell - Efoy

Tror att jag ska köpa Efoy 140 på Hjertmans, det är ett väldigt bra pris.
Tänker mig att dela den mellan båten och husbilen, i båten behövs den bara i okt-nov. Tror ni att det är enkelt att flytta den mellan två installationer?

Det borde rimligen gå köpa dubbla kablage och manöverpaneler, då blir det mycket enkelt stt flytta bränslecellen och metanoldunken emellan. Fästen för bränslecell och dunk behöver du även i dubbel uppsättning.

aake
 
Toppen