• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jag tror polisen maskar

F

F.d. 29954

Guest
Sv: Jag tror polisen maskar

Uppfriskande med lite kontroversiella tråd där ämnen dryftas tills tråden stängs av. Undras hur gammal den här tråden blir för folk har en hel del innanför västen.

Jag för min del har fått en otäck kännsla att polisen vill inte riktigt ta i saker som de tror att tiden löser, tex. tillfälliga utlänska besökare som tassar i gråmarker. Men det blir en annan ljud i källan om en etablerad skattebetalare som dessutom äger en fastighet gör något man inte bör göra. Då blir det lätt ett "ärende", och ingen med en fastighet och visdom hur myndigheter kan agera vill syna det kortet. Det här sitter i ryggmärgen hos varje svensk. (även hos mig) När man sedan ser polisens och myndigheters flathet mot tex. utlänningar så blir frustrationen rätt så stor, och den backas upp av känslan för olikt behandling mellan grupper där svensken drar den kortaste strået. Jag tror att mycket av de upprörda känslor härrör sig därifrån och kan därför inte kallas för rasism. Snarare handlar det om det mest genuina svenska egenskapen jag har noterat, nämligen känslan om lika behandling för alla oavsett ursprung och rang..
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Jag tror polisen maskar

En stor del av det som av oss uppfattas som slöhet & oengagemang från polisens sida beror nog till stor del på byråkrati & snårigt regelverk. Om polisen fick fria händer & vissa element av allmänhet & media inte började klaga så skulle sådana situationer lösas ganska snabbt.

Bennie
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Jag tror polisen maskar

Det är bara att konstatera att vi svenskar inte förstått att man kan skylla på okunnighet/språk/dumhet när det gäller att bete sig illa. Läste i NWT häromdagen att migranter/asylsökande går på stadsbussarna genom utgångsdörren och således inte betalar nån avgift. Inget stort problem säger ledningen för bussbolaget och vill inte ta itu med problemet. Som vanlig svensk vågar man inte ta risken att gratisåka. I Karlstad ska man enligt en stort uppslagen sida bygga modulhus för asylsökare, inklämt på några få rader sägs att man kanske också borde uppföra sådant boende för studerande och bostadssökande med billig hyra.
Det skvätter på klockaren när det regnar på prästen. xxxxxxxxxxxxxxx /HBK-web
Ove.G (helt opolitisk)
 

jocke65

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
17801
Medlemskap
2028
Sv: Jag tror polisen maskar

Att polisen maskar är nog inte troligt. Felet är snarare underbemanning, våra makthavare & vårt rättssystem där ingen vill ta i denna kontroversiella fråga. Då man är ute med husbilen skall man kunna utnyttja rastplatser etc. utan att behöva utsättas för olägenheter.

Bennie

Dom maskar ej ouppklarat brott lättare o ta någon som kör 6km för fort de e uppklarat brott dom klarar bara sånt
 
Toppen