• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är er Smartpass smart

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Installerade Ctek Dual 250S och Smartpass för ett tag sedan. Kopplade matning av elcentralen (dvs alla förbrukare) från LOAD OUTPUT på Smartpass för optimal laddning. Laddningen fungerar utmärkt - men, när batterinivån är låg och Smartpass laddar mycket blir det ett avbrott i strömförsörjningen till alla förbrukare då motorn stoppas och Smartpass skiftar över matning direkt från generator till från batteri. Avbrottet sker med viss fördröjning efter stopp (spnningen sjunkit till viss nivå) och varar någon sekund. Belysningen slocknar och Aldepannan och radion löser ut och måste återstartas manuellt. Har efter flera vändor e-mail till Ctek fått rådet att reklamera vilket jag gjort.

Ni som också kopplat lasten till LOAD OUTPUT på Smartpass: Fungerar Smartpass växling från generatorförsörjning till batteriförsörjning utan avbrott om ni stoppar motorn då generatorn laddar mycket ?

ERIKPER
 
Toppen