• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

IGO Primo Android.

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 22252

Guest
Sv: IGO Primo Android.

Jag la in mitt befintliga konto, och lyckades ta hem filer. Men inte alla appar fungerar som det ska får frågan om sd-kort och det är ju en virtuell funktion som jag inte rett ut än.
Den virtuella androiden är rootad!:msn_fingerscrossed:
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: IGO Primo Android.

Läste på tyska husbilsforumet att det går bra att lägga in POI-filer i IGO primo för Android.

Filerna måste vara i formatet .kml
Har för mej att dessa filer ska finnas här på forumet. (?)
Filerna kopieras till följande katalog
IGO / content / urserdata / poi

En eventuell tillhörande ikon måste kopieras till följande katalog
IGO / content / userdata
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: IGO Primo Android.

Fant Samsung på kundelisten for IGO Primo Android, mulig den ligger på den egne shoppen hos Samsung. Noe å prøve for de som har en samsung mobil.

Dette ville med et slag dobble antall mobiler og plater som kan kjøre lovlige distribusjoner av IGO. Men fortsatt mangler 40% av mobilmarkedet :D
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: IGO Primo Android.

Jag har ju en samsungplatta med butiken på men där kunde jag inte hitta någon IGO app. Däremot kan ju samsung vara hovleverantör till fordonstillverkare, de har ju varit det till Iphone i ett antal år.
Däremot på Blackmart finns det flera som är avsedda för olika länder, dessa går att anpassa om man lägger in andra kartor, i en app fanns det färdiga tomma mappar för olika kartor från flera ställen förutom de som redan var inlagda.
Förefaller som IGO är allätare på kartor eller vilket är min egen ide att man anpassar dom till sin app. Kan vara därför de inte släpper uppdateringarna så snart.
Kan också vara så att man har avtal med fordonstillverkare och där brukar ju kartorna komma från tillverkaren, hela IGOs affärside verkar något konstig men i den branchen är det mycket som verkar konstigt.
Man undrar ju om man skulle få liv i en orginalmonterad gps från en nyare krockad bil, men förmodligen inte skulle tro det låser det hela till elektroniken i bilen.
En sak är dock säker skulle det finnas en färdig app för android med kartuppdateringar skulle det nästan vara helt kört för gps tillverkarna att få ut sina produkter. Och snart kommer väl de andra såsom sygic ifatt.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: IGO Primo Android.

Jag har ju en samsungplatta med butiken på men där kunde jag inte hitta någon IGO app. Däremot kan ju samsung vara hovleverantör till fordonstillverkare, de har ju varit det till Iphone i ett antal år.
Däremot på Blackmart finns det flera som är avsedda för olika länder, dessa går att anpassa om man lägger in andra kartor, i en app fanns det färdiga tomma mappar för olika kartor från flera ställen förutom de som redan var inlagda.
Förefaller som IGO är allätare på kartor eller vilket är min egen ide att man anpassar dom till sin app. Kan vara därför de inte släpper uppdateringarna så snart.
Kan också vara så att man har avtal med fordonstillverkare och där brukar ju kartorna komma från tillverkaren, hela IGOs affärside verkar något konstig men i den branchen är det mycket som verkar konstigt.
Man undrar ju om man skulle få liv i en orginalmonterad gps från en nyare krockad bil, men förmodligen inte skulle tro det låser det hela till elektroniken i bilen.
En sak är dock säker skulle det finnas en färdig app för android med kartuppdateringar skulle det nästan vara helt kört för gps tillverkarna att få ut sina produkter. Och snart kommer väl de andra såsom sygic ifatt.

Flera kart-mappar, så har jag i min, även flera POI

i IGO/content/map_TT (tomtom eller teleatlas-kartor som de heter)
Här ligger deras basemap som man måste ha innan man kan komplettera med fler kartor.
i IGO/content/map_NQ (navtech kartor, även här ligger deras basemap)
i IGO/content/map (även här har jag lagt den gamla basemap, sen har jag lagt in HERE's kartor för europa här)

Likadant med allas POI i de olika POI-mapparna, men har bara HERE's POI.
Nu vill jag bara försöka få in HBK-listan måste vara i .kml format.

Färdig app finns ju fast på sd-kort, se min länk några inlägg upp :)
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: IGO Primo Android.

Läser i andra trådar om IGO om frånvaron av uppdateringar.
Tråkigt detta med ovilja att släppa nytt kartmaterial.

Man kan undra ifall det finns fler "producerare" av kartmateriel till Igo.

Finner till Andriod's Igo Primo, "Europe Here 2016.Q4" 7GB, på ett(säkert finns flera) GPS-forum.
Tankade ner den och checkade filerna, och det verkar stämma.
3dc,3dl,fbl,fda,fds,fjv,fjw,fpa,fsp,ftr,hnr, filerna är alla daterade 161201.

Ska när jag får tid/ork, testa dem i min surfplatta med Igo Primo truck.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen