• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

FBsida?

boerse

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
9486
Medlemskap
2024
Sv: FBsida?

Jag supportar idén men tror att det blir en konkurrent till detta forum. Det finns mycket i detta forum av kompetens och erfarenheter och detta är ju det som är Husbilsklubben. Tror inte styrelsen har någon ide att öppna en officiell kanal på FB men jag vet inte. Men ingen kan hindra dig att öppna en FB grupp kallad Husbilsklubben....

Frågan är rätt stor om man drar tanken lite längre att vi här skulle byta teknik. Forum är en ganska föråldrad teknik och ska vi få med lite yngre så tror jag på annan teknik.
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: FBsida?

Husbilsklubben.se är basen för föreningen. Utan detta forum försvinner i praktiken HBK. Det finns många olika intressen bland HBK´s medlemmar och säkerligen också grupper för dessa på Facebook. I den mån man vill kombinera sina specialintressen med husbilslivet är det dock HBK som är minsta gemensamma nämnaren.

Föråldrad teknik, tja allting åldras naturligtvis, men vad är det som är för åldrat (avsiktlig särskrivning!) i vårt forum? Det är välskött, unikt, stabilt, väl beprövat och väl fungerande, har 38500 forummedlemmar (x2) och inte minst, är ej reklambaserat! Husbilsklubben.se ÄR föreningen!

Det finns ju redan en oberoende, sluten FB-grupp i Husbilsklubbens namn och den fyller väl lite av funktionen att synas i ett modernt forum. Förresten vadå modernt - FB anses ju idag av den yngre tredjedelen av befolkningen vara ett forum för medelålders...

Thomas Eriksson
 

boerse

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
9486
Medlemskap
2024
Sv: FBsida?

Jag håller med Thomas. Det är detta som är Husbilsklubben. Dock ska man titta på vad som är på gång och vad som man kan utnyttja bra beprövad teknik till. En så länge håller tekniken även om den är lite old style.

Facit var ett jättebra företag likaså Kodak. Jag förordar det som vi har idag men vill man testa nytt - gör det och kom med bra förslag när vi ska uppgradera.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: FBsida?

Vore det inte bra med en FBsida för oss golfande husbilsägare, eller det kanske redan finns?
Du traff blink, det kanske redan finns. På facebook drukner informasjonen i allt det andre.

Husbilsklubben.se finnes både som gruppe og side på facebook, siden er i hovedsak for å informere om klubbens forum og facebook gruppe. Gruppen fungerer som en variant av Under markisen, tråder som spriker i alle retninger. I tillegg finnes det en hemmelig gruppe for singlar i husbil. En slik hemmelig gruppe fungerer for en liten gruppe medlemmer, men blir fort et mareritt å adminstrere for en større gruppe. Selv en lukket gruppe trenger nesten like mye adminstrasjon som hele klubben og forumet. En helt åpen gruppe blir nesten med en gang et anarki når det blir en del medlemmer.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: FBsida?

Håller med. Dock borde vi ta fram en HBK app som är lite smartphone vänligare. Så att allt hamnar i samma forum.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: FBsida?

Vi har diskuterat detta tidigare.

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2015, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015

är ett gammalt forum program som har många uppgraderingar efter våran version.

På de nya uppgraderingarna finns mobilsidor med. Kräver dock lite anpassningar med bl.a bokning av träffar.

Men gör vi inget kommer alla smartphoneanvändare och paddfolket inom 5 10 år inte att vara kvar. PC folket är då en gammal relik.

Det är inte lätt att ändra inarbetad teknik, men om styrelsen tycker att det är värt pengarna, kanske man skulle ta in lite konsult hjälp. Skulle vara kul om vi kunde få liknande funktionalitet på våra smartphones också utan att behöva göra manuella inställningar. En fråga som växer med tiden.


vBulletin Mobile Suite - For Use with iPhone, iPad, Android

vBulletin 5 Connect provides multiple ways to optimize your site for mobile visitors
A rapidly growing share of the visitors to your site will be doing so from a smartphone or tablet. vBulletin 5 Connect provides excellent mobile options to ensure your site is enjoyable to view and easy to post on from these devices.
 
Senast redigerad av en moderator:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: FBsida?

Medan man väntar på appen så går det utmärkt att lägga en ikon/länk till HBK i mobilen. Fungerar sedan jättebra precis som en app. Detta inlägg är gjort med min IPhone 5.

app-HBK.jpg
 
F

F.d. 30689

Guest
Sv: FBsida?

Precis gått med i husbilsklubben och försöker vänja mig vid hemsidan. Tycker dock den är himla rörig och plottrig.
Hade gärna haft någon app i telefonen istället el en fb-sida.
Vill man kolla någon medlem (typ intresse och vart dom kommer ifrån) så ska man logga in och hitta bland alla menyer.

Nåja man vänjer sig kanske?!!

:confused:

Ellen
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: FBsida?

Hej!
Jo, vid första anblicken upplevs nog hemsidan rörig men det är för att den är mycket omfattande. Börja med att undersöka sidan med en dator så kommer du att märka att den är välstrukturerad och får förståelse för hur den fungerar. Inloggning behöver du bara göra första gången, därefter kan den sparas i datorn, paddan och telefonen. Att hitta exempelvis medlemslistan gör man överst på sidan tillsammans med andra rubriker. Dessutom har du sidokolumnerna som ger mer detaljerad information.
Att ersätta hemsidan med en app är inte gjort äver natt men det diskuteras ju att göra någon form av instegsapp till Husbilsklubben.se. Tycker förövrigt att sidan fungerar bra med en smartphone.
MVH/Thomas E
 
Toppen