• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var köpa LPG tank 120l +

F

F.d. 50609

Guest
Sv: Var köpa LPG tank 120l +

Motorgas/Lpg/Gasol/Autoplin är samma sak med olika handelsnamn, EJ att förväxla med CNG / Fordonsgas som uteslutande används som drivmedel,
De stationer som du tänker på är med största sannolikhet Fordonsgas/Cng , att tanka LPG är inte riktigt lika smidigt som CNG i Sverige, antal stationer och deras geografiska läge kan du enkelt se på myLPG.eu - LPG in Europe
där framgår tydligt att läget är betydligt gynnsammare ute i Europa.
 
Senast redigerad av en moderator:

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: Var köpa LPG tank 120l +

Jag är i första hand intresserad av hårdvaran, montera kan jag göra själv.

Hej!

Det är nu länge sedan tråden var aktiv och du ställde frågan men jag är nyfiken på att höra om du fick tag på materialet så du kunde göra jobbet själv?

Vart vände du dig i så fall till slut?

Har för avsikt att själv installera 2st. mindre tankar (55-70 lit) under vår bil med Fiat AL-KO chassi.

Mvh!
// Niklas
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: Var köpa LPG tank 120l +

Det slutade med en 14 kg Alugasflaska.

I vår nya husbil skall jag byta ut den fabriksmonterade gasoltanken pga rost, och det blir Wynnen gas som jag beställer från.
 
Toppen