• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iphone 6 och IGO

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Hej!
Någon som råkat ut för detta.
Har installerat IGO på min nya iphone 6 och testat programmet vid två tillfällen.
Båda gångerna har telefonen blivit extremt varm samt förbrukat hela batteriet.
Jag har inte haft telefonen ansluten till någon externt batteri eller laddare.
Förstår att programmet arbetet i bakgrunden men är det fel på programmet eller iphonen.

Karl-Arne
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iphone 6 och IGO

En telefon eller platta kan bli ganska varm om den utsätts för solen på instrumentbrädan samtidigt som skärmen visar full styrka under navigering. Du nämnde inte hur lång tid det tog innan batteriet blev urladdat.

Blir telefonen lika varm om du stänger av mobilnätet dvs sätter på flygplansläge samtidigt som iGO visar rutten?
 
Senast ändrad:

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Sv: iphone 6 och IGO

Resan tog drygt 2 timmar och iphonen klarade bara halva den tiden. Det var även tidigt på morgon innan solen gått upp.

Har inte test med flygplansläge.

Karl-Arne
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.818
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: iphone 6 och IGO

Flygplansläge slår väl även av GPSmottagaren, så det ser inte jag som någon lösning.
Problemet är att skärmen plus GPSmottagaren drar för mycket ström, ibland (med en 5W laddare) räcker det inte ens till att ha telefonen på laddning samtidigt.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iphone 6 och IGO

Kan det verkligen stämma, att gps-funktionen inte fungerar i flygplansläge??? :confused:
Jag har svårt att tro det, riktigt svårt alltså, men jag har blivit förvånad förr.

kabijoh, går det att på något sätt se vilka appar som körs för stunden?
Med min telefon (som inte är en Iphone) kan jag gå in under appar och titta vilka som körs i varje given stund och det brukar vara ett bra ställe att kolla på om batteriet upplevs som kortlivat. Ibland har jag lyckats få igång appar som körs i bakgrunden som inte alls behöver vara igång.

mvh jocke
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.863
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: iphone 6 och IGO

Flygplansläge slår väl även av GPSmottagaren, så det ser inte jag som någon lösning.
Problemet är att skärmen plus GPSmottagaren drar för mycket ström, ibland (med en 5W laddare) räcker det inte ens till att ha telefonen på laddning samtidigt.

Inte på min (android) iallafall, testat gps'en i charterplan, funkade bra.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: iphone 6 och IGO

Flygplansläge slår väl även av GPSmottagaren, så det ser inte jag som någon lösning.
Problemet är att skärmen plus GPSmottagaren drar för mycket ström, ibland (med en 5W laddare) räcker det inte ens till att ha telefonen på laddning samtidigt.
Hos mig fungerar åtminstone Sygic och Here navigation trots flygläge.
 
Toppen