• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blinkande varningslampa

Bengt B

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
14686
Medlemskap
2023
Hej!
På min Bürstner 747-2 sitter det en varningslampa till vänster om ratten, under själva ibstrumentbrädan. Den har börjat blinka med sex blink åt gången (se bifogad bild, som tyvärr blev upp- och nedvänd). Trycker jag in den blinkar bilens samtliga körriktningsjus (varningsblinkers) tre gånger. Jag hittar inget om saken i vare sig Fiats eller Bürstners instruktionsböcker. Vad kan det vara? Bengt B
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    86,9 KB · Visningar: 22

Bengt B

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
14686
Medlemskap
2023
Sv: Blinkande varningslampa

Det kan kanske vara ett äldre larm som tidigare ägare monterat. Själv lät jag JR Larmcenter i Lindome sätta in ett ProSafe-larm för ett par år sedan, men det larmet har ju en blinkande diod i framrutans nederkant. Jag får kanske kolla med dem nästa gång jag är där.
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Sv: Blinkande varningslampa

Det kan kanske vara ett äldre larm som tidigare ägare monterat. Själv lät jag JR Larmcenter i Lindome sätta in ett ProSafe-larm för ett par år sedan, men det larmet har ju en blinkande diod i framrutans nederkant. Jag får kanske kolla med dem nästa gång jag är där.

Bengt. Dioden som blinkar i nedre kanten visar att larmet är aktiverat
Mvh Leffe
 
Toppen