• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värme på toaletten

lata dagar

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Borås
HBK-Nr
13323
Medlemskap
2024
Hej vi har en ny Adria Matrix 670s,vi får ingen värme på toan och inte vid ytterdörren
är det någon där ute som har samma problem som vi.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.581
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Värme på toaletten

Vi upplevde något liknade i vår förra husbil, en Frankia.

Värmen skulle blåsa in via små hål i handdukstorken. Generalagenten hittade inget fel utan sa något om att det var normalt.

När jag besökte fabriken i Tyskland så tog man in husbilen i verkstan, något är fel sa man.

Man kunde konstatera att slangen var ca en halv meter för lång vilket gjorde att det blivit ett veck på slangen så ingen luft kunde passera. Alltså deras egen montör som struntat i att kapa den i rätt längd. Efter att felet var åtgärdat så blev det ordentligt varmt på toaletten.
 

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Sv: Värme på toaletten

Troligtvis Har du pan an ganska långt bak i bilen. Ju längre fram desto mindre värme om all utblås öppna. Stäng utblås helt i spvutrymme och garage. Öppna helt de utblås som ligger längst fram.. Pröva seda med de mellersta där troligtvis toa ingår och ställ dem till hälften öppna eller något mindre.
 

lata dagar

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Borås
HBK-Nr
13323
Medlemskap
2024
Sv: Värme på toaletten

Tack för alla tips nu är husbilen avställd ska prova tipsen till våren när vi ses på vägarna
Igen,och funkar det inte så får det bli en garantifråga hos handlaren.
 
Toppen