• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Felaktig Truma-varning

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
"Brister i Trumas gasfilter har upptäckts och företaget uppmanar alla kunder att omedelbart stänga av sin anläggning."

Så står det att läsa på en känd hemsida, men informationen är felaktig!

Vad det handlar om är, att siktglaset på filterkoppen på Trumas gasfilter kan ha ett materialfel och börja läcka.

Så här skriver därför Truma (i översättning) på sin hemsida:

Sannolikheten att materialfelet uppträder är mycket liten. Trots det måste de campare, som har monterat ett Truma gasfilter i fordonet, beakta följande försiktighetsåtgärder:
1) Gasanläggningen skall omedelbart tas ur drift.
2)
Kontakta återförsäljaren eller Truma, och beställ ny filterkopp kostnadsfritt.
3)
[FONT=&quot]Byt ut den gamla filterkoppen mot den nya.

[/FONT]
[FONT=&quot]Varningen berör således ENDAST dem som har ett Truma gasfilter monterat![/FONT]
 
Senast ändrad:

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Felaktig Truma-varning

"Brister i Trumas gasfilter har upptäckts och företaget uppmanar alla kunder att omedelbart stänga av sin anläggning."

Så står det att läsa på en känd hemsida, men informationen är felaktig!

Vad det handlar om är, att siktglaset på filterkoppen på Trumas gasfilter kan ha ett materialfel och börja läcka.

Så här skriver därför Truma (i översättning) på sin hemsida:

Sannolikheten att materialfelet uppträder är mycket liten. Trots det måste de campare, som har monterat ett Truma gasfilter i fordonet, beakta följande försiktighetsåtgärder:
1) Gasanläggningen skall omedelbart tas ur drift.
2)
Kontakta återförsäljaren eller Truma, och beställ ny filterkopp kostnadsfritt.
3)
[FONT=&quot]Byt ut den gamla filterkoppen mot den nya.

[/FONT]
[FONT=&quot]Varningen berör således ENDAST dem som har ett Truma gasfilter monterat![/FONT]

Jag ser inte vad som är felaktigt. Du har lagt till mer info i ditt inlägg, men rubriken du hänvisar till är väl ändå riktig? Det felaktiga glaset tillhör väl filtret? Har man inget gasfilter så gäller ju inte deras varning.
Syftet med den rubriken är ju att man ska reagera om man har en Truma, och då läsa för att få mer info.
 
F

F.d. 55528

Guest
Sv: Felaktig Truma-varning

Rubriken kan tolkas, och har tolkats, som att uppmaningen gäller alla Truma-kunder - alltså inte enbart de som har ett gasfilter från företaget ifråga.

Om man endast läser rubriker så kan det nog bli problem. Min tanke var att uppmärksamma medlemmarna på att Truma lagt ut en säkerhetsvarning på sin hemsida. Där fanns all nödvändig info.
Bra att du kompletterat med info i tråden, men att kalla mitt inlägg för felaktigt är väl en ännu konstigare rubriksättning...

/TommyQ

Edit: Ops... Läste visst för fort. Det kanske inte var min rubriksättning du ogillade. Blev lite förvirrad när min tråd flyttats in i din av admin...
Lämnar detta nu. Mitt mål var att fästa uppmärksamhet på varningen och målet är nu uppnått
 
Senast redigerad av en moderator:

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Felaktig Truma-varning

Vårt inlägg är skrivet dagen innan ditt inlägg, så det kan knappast vara din rubrik vi åsyftat.

I stället var det rubriken på en av "facktidningarnas" hemsida vi återgav.
 
Toppen