• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med Navigon

F

F.d. 55488

Guest
Finns det någon som kan hjälpa oss med att få bort ett oönskat resmål på Navigon. Sitter nu på en camping i Albanien och försöker planera resans fortsättng. Vi använder Campercontact där vi väljer t.ex. en camping. När vi valt frågar den vilket program vi vill ha för navigeringen. Vi väljer då Navigon och trycker för att starta rutten. Då startar den från Lidingö, av alla platser på jorden. Den ska naturligtvis starta från vår position. Jag har plockat bort listan med alla tidigare resmål. Resultatet blir detsamma. Jag har avinstallerat Navigon, installerat det på nytt, men ändå samma resultat. Så som sagt, finns det någon som vet hur vi löser detta, skulle vi vara mycket tacksamma och resan hem skulle bli mycket enklare.
Hälsningar från Fy & Bi :):) i Albanien.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Problem med Navigon

Tyvärr har jag avinstallerat Navigon så jag kan inte testa men det verkar som om du stängt av gps-signalen.

Om du inte får rätsida på problemet finns appen HERE att ladda ned med valfria kartor helt gratis. Campercontact har koppling även till HERE. Lite osäker på detta.

PS! Jag hade precis för mig att Campercontact hade koppling till HERE tidigare men nu hittar jag inte inställningen.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Problem med Navigon

Jodå, campercontact kommunicerar bra med Here, men det ringer en klocka om att det var en inställning för att få rätsida på det, eller så minns jag fel.

Annars är jag också inne på linjen att gps/platstjänst eventuellt är avslaget eller krånglar på annat vis, om det finns en gratisversion av Navigon så testar jag under kvällen.

mvh jocke

Tillägg, Navigon verkar kosta 565 spänn, lite svettigt för en sån här test, vi får hoppas att någon annan med kombinationen Campercontact-Navigon (samsung om jag minns rätt) ser problemet och tittar på det. :)
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Problem med Navigon

Jag testade nu och ser trots att HERE är installerad endast Navigon och Apples kartor har koppling.

image.png
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Problem med Navigon

Knepigt, skiljer det i appen mellan operativen?
Jag har en lista med Navigon (ej installerad), Sygic, Google Maps samt Others.
Under Others hittar jag bland annat Here. Apple Maps har jag inte.

[YOUTUBE]TKMdbizyn9I[/YOUTUBE]

mvh jocke
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Problem med Navigon

Har Navigon GPSsignal, ser du var du är i Navigon?
 
Toppen