• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tankfyllning i Spanien

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Är det någon som vet vilka "mackar"som har möjlighet att fylla gasol Tankfyllning i Spanien?
Likaledes vad den gasolen heter i landet. Det florerar en massa olika namn o förkortningar.
Just nu står på en camping i Gijon. Väldigt fint och skön värme.
/Frank :yes:
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Tankfyllning i Spanien

Hej på Er. I Spanien finns inte så många mackar där du kan fylla tankflaskan men ladda ner appen My lpg.eu så får du info om var. Smidigaste ni kan göra i Spanien är att stoppa en gastransportbil och köpa en flaska av honom och sedan gå in på en ferrateria ( järnhandel) och köp en koppling utan reducering där. Sedan kan du byta den tuben överallt i Spanien. Brandgul tub med svart rand är Propan. Ha de gött trevlig resa.

Hälsningar Solveig o Arne

Hälsa
 

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Sv: Tankfyllning i Spanien

Tankade nyligen min lpg flaska i Spanien på Repsol. Där kallade man gasen Autogas och GLP. Var lite tveksam men mackpersonalen skruvade på en adapter på min diskanslutning och fyllde på.
Hittills har allt fungerat ok. Priset var 0,607€. Vilken blandning det är har jag ingen aning om.
Lars
 
Toppen