• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bättringsfärg Fiat Ducato 1985

F

F.d. 23254

Guest
Hej

Jag behöver bättra lite rost blåsor i lacken på min Fiat. Den har den typiska krämvit/ljusgula färgen som är på Fiat Ducato. Någon som vet vart jag kan få tag på rätt färg?

tack
R
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Bättringsfärg Fiat Ducato 1985

Biltema har en del färger, det gäller bara att ha färgkoden- Ett ännu bättre alternativ är att gå till en större billackeringsfirma eller färghandel & låta dom scanna färgen på bilen. Scanningen tar hänsyn till om färgen blekts så dom blandar till en färg & du får en färg som helt överensstämmer med hur bilen ser ut idag.

Bennie
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.571
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Bättringsfärg Fiat Ducato 1985

Hej, även rätt många av Mekonomens bildelsbutiker blandar numera till färgnyanser som man vill ha, och fyller färgen på sprayflaskor som funkar som vanligt.
Där är det inget problem heller att handla som privatperson.

Om man vill ligga på topp så blandar de även till tvåkomponentslack med härdare och fyller även det på sprayflaskor för snar användning.

Tvåkomponents klarlack finns också att köpa på sprayflaska. På de flaskorna punkterar man en ampull i botten på flaskan och skakar om. Även då har man naturligtvis kanske bara något dygn på sig att förbruka flaskan, men hållbar färg och bensinsäker blir resultatet.

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen