• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Skickat från min Samsung tablet"

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Hur får man bort den text (rubriken) som följer med varje e-postmeddelande som man skickar från sin Samsungplatta? Jag lyckades på 10-tummaren men på 7-tummaren verkar det omöjligt. Ska jag göra reklam för Samsung vill jag ha betalt!

Jappe
 
H

hianders

Guest
Sv: "Skickat från min Samsung tablet"

Inte för att jag är någon "expert", men

Under Inställningar, e-post/kalendrar finns Min signatur. Jag får vid skickande av emejl: skickat från min iPad

Inger
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: "Skickat från min Samsung tablet"

Jo, så gjorde jag på min förra iPad men på den här androidplattan funkar det inte. Tack i alla fall. Snart dyker det nog upp någon besjälad android person som vet hur man gör.

Jappe
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: "Skickat från min Samsung tablet"

Använder du Gmail?
Om du gör det så fungerar det så här, om du inte använder gmail kanske det är liknande på din tjänst.

I Gmail: Tryck på de tre strecken uppe till vänster
Scrolla en bra bit nedåt och tryck på Inställningar
Här borde du se ditt konto, (din mejladress) tryck på den raden.
Här finns raden Signatur, står det något i den raden är de det som kommer med i mejlet och det var här jag gick in ock rensade i min android för ett tag sedan.

Hmm, jag märker att man kan skriva dit ett eget meddelande, det öppnar ju upp för en massa humoristiska möjligheter... ;)

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: "Skickat från min Samsung tablet"

Så här ser det ut om man använder Gmailklienten på iPad, antagligen samma på Androidplatta.

image.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: "Skickat från min Samsung tablet"

Använder du Gmail?
Om du gör det så fungerar det så här, om du inte använder gmail kanske det är liknande på din tjänst.

I Gmail: Tryck på de tre strecken uppe till vänster
Scrolla en bra bit nedåt och tryck på Inställningar
Här borde du se ditt konto, (din mejladress) tryck på den raden.
Här finns raden Signatur, står det något i den raden är de det som kommer med i mejlet och det var här jag gick in ock rensade i min android för ett tag sedan.

Hmm, jag märker att man kan skriva dit ett eget meddelande, det öppnar ju upp för en massa humoristiska möjligheter... ;)

mvh jocke

Tack Sjöberg! Nu är det fixat.

Jappe
 
Toppen